دلایل آب رفتن تجارت خارجی/جهش اقتصادی در سال 95

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: سال 94 سال سختی برای اقتصاد بود و کاهش قیمت نفت نیز این موضوع را تشدید کرد.

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل کاهش صادرات در سال 94 گفت: آمارها نشان می‌دهد که در نه ماهه نخست سال جاری صادرات 11 درصد و واردات 22 درصد کاهش یافته است و این موضوع تأیید کننده کوچک شدن حجم تجارت خارجی است.

وی افزود: اگر چه آمارها بیانگر مثبت شدن تراز تجاری هستند اما این مثبت شدن تراز به دلیل واردات بوده و در عمل دستاورد خاصی در پی نداشته است.

رئیس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: از ابتدای سال جاری موضوع مذاکرات هسته‌ای در دستور کار دولت قرار گرفت و این روند نزدیک به شش ماه طول کشید و همین طولانی شدن منجر به بلاتکلیفی فعالان اقتصادی و عدم پیش بینی اقتصاد شد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در داخل کشور مشکلات اقتصادی و رکود منجر به کاهش خرید و فروش شد و می‌توان گفت در سال 94 اقتصاد با مشکلات بسیاری مواجه شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: در سال 94 سال اقتصادی سختی برای دولت و بخش خصوصی بود و کاهش قیمت نفت نیز این موضوع را تشدید کرد.

لاهوتی با اشاره به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها گفت: نباید انتظار داشت که با رفع تحریم‌ها یکباره کسب و کار خوب شود چرا که بهبود وضعیت تولید و تجارت حداقل سه ماه زمان خواهد برد و با اجرای برجام در اوایل سال 94 شاهد تحول خواهیم بود

وی ادامه داد: با اجرای برجام اگر اتفاق خاصی رخ ندهد سال 94 سال جهش اقتصادی خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
سال 94 یا 95؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
آخرین اخبار