اردبیل؛

پرداخت بیش از 18 میلیارد ریال زکات توسط کشاورزان پارس‌آبادی

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد گفت: امسال کشاورزان و مردم شهرستان پارس‌آباد بیش از ۱۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ارشد سعادتی در آئین تجلیل از عاملان و زکات‌دهندگان برتر شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: امسال مردم، روستاییان و کشاورزان خیر شهرستان پارس‌آباد، بیش از 18 میلیارد و 459 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد و 160 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده در قالب سهم فقرا بوده و برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی، ازدواج، جهیزیه و سایر نیازهای ضروری خانواده‌های تحت حمایت و دیگر اقشار آسیب پذیر هزینه شده است، افزود: اگر روستاییان، کشاورزان و دامداران و همه‌ افراد جامعه بر اساس احکام شرعی دین اسلام زکات اموالشان را پرداخت کنند بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی و مشکلات اساسی خانواده‌های بی بضاعت رفع خواهد شد.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه مشهود و قابل لمس است، گفت: فزونی برکات، تحکیم بنیان خانواده و ارتقاء همبستگی اجتماعی جزو آثار مهم این سنت حسنه‌ الهی است که امیدواریم تمامی افراد با پیروی از احکام دین در پرداخت این وجوهات واجب مبادرت ورزند.

سعادتی با تشریح اینکه افزون بر یک میلیارد و 185 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده نیز بابت اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است، تصریح کرد: حصارکشی، لوله کشی آب شرب، احداث مسجد و شبستان، توسعه و تعمیر مسجد و تکمیل غسالخانه از جمله مواردی است که در راستای تحقق آن از محل زکات جمع‌آوری شده در همان روستاهای مؤدی زکات هزینه شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.