اهواز؛

تخریب حوضچه های غیر بهداشتی کشاورزی در دزفول

رييس مرکز بهداشت دزفول از صدور حکم تخريب حوضچه های غير مجاز و غير بهداشتی شست و شوی محصولات کشاورزی از سوي دادستانی شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآيين امروز گفت: کارشناسان بهداشت در بازديد از اين واحدها تذکر لازم به متصديان آنان داده اند.

وي ضمن تاييد صدور اخطار کتبي به متوليان اين حوضچه هاي غير مجاز، عنوان کرد: اين اخطار پس از دو بار مهلت چند هفته اي صادر شده است.

رييس مرکز بهداشت دزفول افزود: با هماهنگي دادستاني حکم تخريب برخي از اين واحدها نيز صادر شده است و منتظر اجراي حکم هستيم.

وي با اشاره به اينکه سه هزار نفر در دزفول در زمينه شست و شوي محصول هويج فعاليت مي کنند، گفت:مکاني براي تجمع اين واحدهاي غيرمجاز هويج شويي در شهرستان دزفول وجود ندارد.

رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول نيز گفت:واحدهاي هويج شويي، حاشيه رودخانه دز را تصرف کرده اند که  بايد طبق قانون با آنها برخورد شود.

فرهاد قلي نژاد افزود:بيش از هشت واحد هويج شويي در حاشيه رودخانه دز و در محدوده پل چهارم به صورت غير مجاز اقدام به شست و شوي هويج مي کنند.

برخي محصولات کشاورزي از جمله هويچ و شلغم بعد از برداشت از مزرعه و قبل از عرضه به بازار مصرف بايد شسته شوند.

شست و شوي محصولات از جمله هويچ و شلغم در دزفول به صورت غير مکانيزه و با دست در حاشيه رودخانه و کانالهاي آبياري انجام مي شود.

با توليد سالانه دو ميليون تن انواع محصولات ،دزفول از جمله شهرهاي فعال در بخش کشاورزي است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.