یاسوج ؛

فاز اول طرح احیاء رودخانه بشار نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز اول طرح احیاء رودخانه بشار نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رسول فرهادی ، با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان، طرح احیاء و بازسازی رودخانه بشار را در توسعه استان و جذب گردشگر مؤثر دانست و اظهار کرد: این طرح از میان چندین طرح کشوری و به عنوان پایلوت توسط وزارت نیرو انتخاب شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: فاز اول اجرای این طرح با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و با تجهیز کارگاه و انتخاب پیمانکار در حدود 100 هکتار از اراضی رودخانه بشار آغاز شده است.

وی بیان کرد: فاز اول این طرح نیازمند 3.5 میلیارد تومان اعتبار است که این مبلغ توسط شهرداری یاسوج و شرکت آب منطقه‌ای استان تأمین می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در این محل مجتمع‌های تفریحی و رفاهی، پیاده‌روی دوچرخه‌سواری، پارک بانوان، پارک اسب‌سواری و سایر امکانات تفریحی و رفاهی پیش‌بینی شده است.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جمع‌آوری صنایع آلاینده اطراف رودخانه بشار افزود: دفتر مهندسی رودخانه و سواحل با هدف نظارت و جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زمینی در شرکت آب منطقه‌ای استان تشکیل شده، علاوه بر این محیط زیست استان بر حسب وظیفه در خصوص جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارخانه‌های شن و ماسه پایین دست رودخانه بشار همچنان در همان مکان مستقر هستند اما در چند سال اخیر هیچ‌گونه برداشتی نداشتند، که در کمیته حفاظت از منابع آب، پایان دی ماه جاری آخرین مهلت جابه‌جایی این کارخانه‌ها تعیین شده است.

وی تصریح کرد: کارخانجاتی که ضوابط فعالیت در پایین دست پل بشار را ندارند جمع‌آوری و کارخانه‌هایی که این ضوابط را دارند به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما همچنان مجوز برداشت از بستر رودخانه را ندارند

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.