آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

اجرای برجام بی‌شباهت به پذیرش قطعنامه 598 نیست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کاری که دولت روحانی و تیم هسته‌ای ایران انجام داد، کاری خطیر و بزرگ است که بی‌شباهت به پذیرش قطعنامه 598 نیست.

 به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در بیست و یکمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با تبریک اجرای برجام در پی موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مذاکرات با 1+5 با حمایت رهبری و مردم و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای تیم اظهار داشت: کاری که دولت آقای روحانی و تیم هسته‌ای ایران انجام داد، کاری خطیر و بزرگ است که بی‌شباهت به پذیرش قطعنامه 598 نیست. البته شرایط کشور در مقایسه با آن روزها از جهاتی بهتر و از جهاتی بدتر است، ما در آن سال‌ها این همه انحراف، قرض و فساد نداشتیم و با کشورهایی که دشمن خونی ما بودند، پس از یک سال روابط عادی و طبیعی داشتیم.

آیت االله هاشمی رفسنجانی با اشاره به خوشحالی و خرسندی همه دنیا به جز صهیونیست‌ها، جمهوری خواهان آمریکا و جمعی از دلواپسان داخلی از اجرای برجام، گفت: در موفقیت برجام 1 تیم هسته‌ای ایران با پشتوانه‌ی حق و دانش به مصاف 1+5 رفت و حقانیت ایران را به آنها اثبات کرد و در شرایط فعلی وضع هسته‌ای ما خیلی بهتر از گذشته شده است، چرا که مواد غنی شده اورانیوم را به روسیه می‌فروشیم و در آینده آب سنگین را به آمریکا خواهیم فروخت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به پیشرفت‌های خوب دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه گداخت و جوش هسته‌ای اشاره کرد و گفت: جهان ساخت اولین نیروگاه جوش هسته‌ای را در برنامه دارد که اگر این امر محقق شود، بسیاری در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از آلودگی‌های زیست محیطی که زندگی انسان را سخت کرده است، به ساخت و تولید موتورسیکلت و ماشین‌های برقی ساخته شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اشاره کرد و گفت: اگر این محصولات به تولید انبوه برسد، شاهد کاهش آلودگی و در نتیجه محیطی زیستی سالم خواهیم بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف شدید از تفرقه میان امت های اسلامی، شرایط بحرانی منطقه به خصوص در کشورهای عراق، لیبی، یمن، سومالی، افغانستان و گسترش القاعده و بدتر از آن گروهک تروریستی داعش و ویروس تروریسم، گفت: اگر می‌بینید که ایران در این شرایط، امن و با ثبات است، دلیلی جز هوشیاری مراکز اطلاعاتی، نظامی و عشق، علاقه و مردم به انقلاب اسلامی و کشور و حمایت از آن نیست.

وی هدف داعش و القاعده را بدنام کردن مسلمانان توصیف کرد و گفت: اسلام با ترور به شدت مخالف است و می‌بینید که آیات قرآنی که در زمان جاهلیت و در شرایطی که تعداد باسوادان آن کمتر از انگشتان دست بود، بر مسلمانان نازل شد، تأکید بر علم، دانش و تعلیم دارد و فرشتگان نیز به خاطر علم به حضرت آدم سجده کردند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار