تحول جدی در آموزش و پرورش در گرو سرمایه گذاری و نگاه آینده پژوهانه

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تحول جدی در آموزش و پرورش نیازمند سرمایه گذاری و افرادی همچون استاد نفیسی است که نگاهی آینده پژوهانه دارند.

دکتر نوید ادهم دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درگفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برگزاری مراسم‌های گرامی داشت برای تجلیل از زحمت کشان در عرصه توسعه آموزش وظیفه نظام تعلیم و تربیت و نهادهای مسئول است. استاد عبدالحسین نفیسی یکی از پژوهشگران دقیقی است که در صحنه آموزش و پرورش بیش از ۵۰ سال سابقه علمی و پژوهشی دارد و خدمات فراوانی را در این حیطه به آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور ارایه داده‌اند. 

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: در واقع آموزش و پرورش و به دنبال آن کشور نیازمند افرادی مانند استاد نفیسی است که دارای ویژگی‌هایی چون سخت کوشی، تفکر علمی، پرداختن با عشق و علاقه به فعالیت‌های پژوهشی، امید به آینده، نگاه آینده پژوهانه، مسئولیت پذیری و مثبت نگری باشند. همچنین تحول جدی در آموزش و پرورش و توسعه کشور به سرمایه گذاری روی نظام‌های آموزشی مانند آموزش و پرورش برای تربیت انسانهایی توانمند نیازمند است، که در واقع این‌‌ همان باوری است که استاد نفیسی روی آن تامل و فعالیت داشته است. 

وی ادامه داد: هر چند استاد نفیسی کارمند سازمان مدیریت بودند اما به ارتقای نظام آموزشی کشور به ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اهتمام جدی داشتند و فعالیت‌های ارزشمندی هم دارند. در صحنه برنامه ریزی‌های خرد و کلان آموزش و پرورش بخصوص برنامه‌های راهبردی آموزش و پرورش حضور جدی داشتند و می‌توان به آخرین حضورشان بعنوان مسئول کمیته مطالعات محیطی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد. 

نویدادهم بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی است که امروز به عنوان قانون اساسی فرا روی سیاست گذاران و تصمیم گیران آموزش و پرورش، برای ارتقای این سیستم بزرگ است. به همین دلیل دست اندرکاران آن لازم دانستند که از خدمات گرانبها این پژوهشگر تقدیر کنند. 

گفتنی است در پایان مراسم گرامیداشت استاد نفیسی به همت همکاران شرکت پست از تمبر این استاد گرانقدر که نمادی از ماندگاری نام نیک ایشان در ایران است رونمایی شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار