سند تحول بنيادين نقشه راه آموزش و پرورش است

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنيادين راهبرد و گامی برای آموزش و پرورش است که زیر نظام های آن نیز در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،  نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی کمیسیون تعلیم و تربیت مجمع عالی بسیج گفت: نگاهی که ما به سند تحول بنيادين داریم به این گونه است که وضع موجود در آموزش و پرورش قابل دفاع نیست و از زوایای مختلف نقد پذیر خواهد بود و باید به گونه ای رفتار کنیم که نگاهی آینده پژوهانه داشته باشیم، زیرا این سند مبتنی بر آسیب شناسی است و باید  به مولفه های بیرونی و درونی آموزش و پرورش اندیشه شود. 

وی ادامه داد :در این سند بر خلاف تعهدات گذشته دنبال تحول بنیادین هستیم و مشارکت های مردمی نیز می تواند در این امر سهم بسزایی داشته باشد، همچنین سند تحول در نظر دارد که نظام آموزشی را به نهاد فرهنگی _تربیتی تبدیل کند و در نظر دارد که زمینه تربیت پذیری دانش آموزان را متناسب با تربیت فرهنگی پرورش دهد. 

وی تاکید کرد : از جمله زیر نظام های این سند میتوان به فضا، تجهیزات و فناوری، مدیریت، منابع مالی، منابع انسانی و.... اشاره کرد. 

وی در پایان گفت :اجرای سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش سه گام اساسی را می طلبد که میتوان به تدوین و تصویب اسناد، زمینه سازی و تمهید مقدمات برنامه ای، قانونی، حقوقی و مالی و اجرای سند اشاره کرد و در پایان اینکه شاید کوچک انگاری وزارت خانه ای چون آموزش و پرورش دلیلی بر کم توانایی ها و ضعف آن بوده باشد که امیدواریم با اجرای صحیح سند تحول بنيادين با مشارکت مردمی، از این ضعف ها کاسته شود. 



انتهاي پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار