تبریز؛

پساتحریم فرصت مناسبی برای افزایش کیفیت تولید و کاهش قاچاق است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: افزایش کیفیت تولید داخلی در دوره رقابتی پساتحریم می تواند موجب کاهش انگیزه استفاده از کالای قاچاق شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تبریز؛سعید شبستری در نشست مشترک کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان های اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به اثرات زیان‌بار قاچاق بر اقتصاد کشور، اظهارکرد: با برنامه ریزی مناسب و هم افزایی امکانات می توان از ظرفیت موجود استفاده بهتری کرد و موفقیت بیشتری در مبارزه با این پدیده غیرقانونی داشت.

وی با بیان این که کشور نیازمند تولید و اشتغال است تا برای جوان ها فرصت مناسبی شغلی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: قاچاق نقش مهمی درکاهش فرصت های شغلی داشته و به بیکاری دامن می زند.

شبستری با ارایه گزارشی از وضعیت مبارزه با قاچاق کالا در استان گفت: مقایسه 9 ماهه امسال و مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد 70 درصد کالاهای مکشوفه قاچاق استان افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 65 درصدی کشفیات فرآورده های نفتی در استان در مدت یاد شده گفت: توجه جدی دولت به معضل قاچاق و وحدت رویه در استان های مرزی موجب افزایش هماهنگی در امر مبارزه با این پدیده شده و نوید بخش شکوفایی اقتصاد داخلی است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی اقتصادی و مدیرکل مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور هم در این جلسه گفت: با مکانیزم های ایجاد شده برای تامین سوخت در کشور زمینه انحراف در شبکه توزیع از بین رفته است.

قاسم خورشیدی با اعلام این که سهمیه سوخت پایه ناوگان دیزلی کشور از روزانه 120 میلیون لیتر در اسفند سال گذشته به 60 میلیون لیتر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر سهمیه پایه و بر اساس عملکرد، برای ناوگانی که عملکرد بیشتری داشته باشد سهمیه اضافه تعلق می گیرد.

وی با اشاره به این که میانگین مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل دیزلی کشور از 54 میلیون لیتر در سال 93 به 40 میلیون و 300 هزار لیتر در آذر ماه امسال کاهش یافت، اظهارکرد: با مکانیزم های ایجاد شده در صورت افزایش قیمت نفت به 100 دلار هم انحرافی در شبکه توزیع ایجاد نخواهد شد.

خورشیدی با بیان این که بدون توجه به قیمت، شبکه توزیع و مصرف را کنترل می کنیم، گفت: نگران تاثیر مکانیزم های جهانی در قاچاق سوخت نیستیم.

وی با تاکید بر این که مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای در کشور موفقیت آمیز بوده است، گفت: در حالی که تا سال 92 وارد کننده سوخت مصرفی ناوگان دیزلی کشور بودیم، با تامین سوخت نیروگاه ها از انرژی گاز، وارد باشگاه صادرکننده های فرآورده های پالایشگاهی در دنیا شده ایم.

خورشیدی با بیان این که بار اصلی مبارزه با قاچاق بر دوش استان های مرزی است، اظهارکرد: قاچاق کالا مانعی بزرگ در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.