اهمیت کریدور متصل کننده خلیج فارس به دریاچه سیاه

وزیر راه وشهرسازی گفت: جهت ارتباطی خلیج فارس به دریای سیاه که از ارمنستان عبور می‌کند کریدور مهمی برای کشورمان محسوب می‌شود.

صفری پور** کریدور ارمنستان متصل کننده خلیج فارس به دریای سیاهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با راگیک بگرلیان وزیر حمل و نقل ارتباطات عمومی جمهوری ارمنستان که امروز در وزارت راه برگزار شد گفت: تمام موضوعات مربوط به کریدور حمل ونقل بین ارمنستان و ایران کریدورهای بین المللی که از ایران ارمنستان می‌گذرد را در دیدار امروز بررسی کردیم که کریدور متصل کننده خلیج فارس به دریاچه سیاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه شرایط مناسبی برای کامیون‌ها در این کریدور ایجاد کرده‌ایم تصریح کرد: در جمهوری ارمنستان بزرگراهی با استاندارد بین المللی خواهیم ساخت که ایران را از طریق ارمنستان تا سال 2018 به گرجستان وصل می‌کندو  همچنین امور ساختمانی بزرگراه ایروان به سمت ایران را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم امور ساختمانی کل پروژه تا سال 2020 به اتمام برسد.

بگرلیان گفت: با این راه ارتباطی زمان مبادله کالا از ایران به گرجستان 4.5 ساعت کمتر می‌شود همچنین برای تفاهم نامه راه آهن بین ایران و ارمنستان بررسی شد.

آخوندی با بیان این مطلب افزود:جهت ارتباطی خلیج فارس به دریای سیاه که از ارمنستان عبور می‌کند کریدور مهمی برای کشورمان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با به ثمر رسیدن برجام توسعه روابط کشور در منطقه و تبدیل خاورمیانه و آسیای میانه به یک منطقه امن برای سرمایه گذاری‌های استراتژیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: هم اکنون در حال فعال کردن تمام کریدورهای منطقه‌ای هستیم که  چهار کریدور برای متصل کردن دریای خلیج فارس و عمان به دریای سیاه وجود دارد. 

وی ادامه داد: یک کریدور از ترکیه و کریدور بعدی از آذربایجان عبور می‌کند و بندر امیر آباد دریای خزر از گرجستان به دریای سیاه متصل می‌شود وکریدور چهارم ایران را از ارمنستان به دریای سیاه متصل می‌کند .

آخوندی با اشاره به اینکه در خصوص نرخ تعرفه ترانزیت از کریدور ارمنستان با اینکه به توافق رسیده‌ایم خاطر نشان کرد: در خصوص اجرای خط راه آهن ایران و ارمنستان ( جلفا- یراسک) مذاکره کرده ایم و امیدواریم به توافق برسیم .

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار