اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه دارو و تجهیزات در پسا برجام

وزیر بهداشت گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه دارو و تجهیزات و انتقال دانش فنی آن به کشور در دوران پسا برجام بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم دیدار با کار گروه کنوانسیون مبارزه با دخانیات سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به این سؤال که در بعد از برجام سرمایه‌گذاری در کدام حوزه مناسب‌تر است، گفت: من فکر می‌کنم سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز مهم است که به طبع آن چرخه‌ی اقتصادی کشور به راه می‌افتد البته اقتصاددانان بهتر می‌دانند.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت که انحصاری بوده است ورود سرمایه‌گذاران می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود. در حوزه ساخت بیمارستان و تجهیزات سرمایه‌گذاری مؤثر واقع شود. مهم‌تر از این سرمایه‌گذاری در حوزه دارو و تجهیزات و انتقال دانش فنی آن به کشور است.

هاشمی با اشاره به نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه کشور عنوان کرد: دسترسی به علم و تکنولوژی بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است، اگر نگاه در این حوزه‌ها بین‌المللی باشد می‌تواند سودآوری فراوانی داشته باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به آسیب‌های فراوان ناشی از استعمال دخانیات اظهار کرد: اگر سیاست‌مداران در این خصوص تصمیم سریع و منطقی که همان افزایش مالیات دخانیات است را اعمال نمی‌کنند، حداقل خود مردم مراقبت‌های لازم را داشته باشند. استفاده از دخانیات به افرادی که مصرف نمی‌کنند، نیز صدمه می‌زند زیرا از جیب مردمی که استعمال دخانیات ندارند، برای افراد مصرف کننده هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: اینکه 90 درصد از سرطان‌های ریه به دلیل سیگار است و یا مصرف دخانیات مقدمه اعتیاد به سایر مواد است، توهم نیست همچنین ما بسیاری از بیماری‌های مادرزادی را با استفاده از دخانیات مرتبط می‌دانیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در مورد قلیان هم حرف‌های زیادی گفته شده است. دیگر موعظه مؤثر نیست و تصمیم‌گیری نقش اساسی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار