صوفی در نشست خبری:

ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان تهران تعطیل نیست/ تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنیم

رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شهر تهران گفت: ستاد همچنان فعال است و ما تحت هیچ عنوانی بنا نداریم صحنه را ترک کنیم.

 به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صوفی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شهر تهران در نشست خبری که عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار سرنوشت ساز است،اظهارداشت: این اصلی است که هم در قانون اساسی و هم در بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و هم در تاکیدات مقام معظم رهبری به خوبی دیده می‌شود چرا که مردم بر خلاف رژیم، می‌توانند خودشان نمایندگان را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه حق رای و برگزاری انتخابات، دستاوردی است که مردم از زمان مشروطه به دست آوردند و آن را در انقلاب اسلامی ادامه دادند، افزود:  همه مابه عنوان یک شهروند و فعال سیاسی موظف هستیم در صحنه انتخابات حضور پیدا کنیم.

صوفی اضافه کرد: در گذشته مسائلی پیش آمد که چند سالی فعالیت فعالین سیاسی محدود شد و به تبع آن فضای سیاسی کشور نیز بسته شد، اما در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 این فضا ترمیم و گشایش پیدا شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مردم رئیس جمهور فعلی را انتخاب کردند ، وی نیز تا الان ماهرانه توانسته بر فضای سیاسی خارجی اثر بگذارد تا با رفع تحریم‌ها فضای کشور بهتر شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بررسی صلاحت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس و خبرگان خاطر نشان کرد: ما امیدواریم که تصمیمی معتدل تر گرفته شود چرا که باید انتخابات آینده صحنه‌ نمایش وحدت و عقلانیت ما در مقابل چشمان دنیا باشد و دنیا باید بفهمد که ما نظامی داریم که همه مردم درامورآن مشارکت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شهر تهران در پاسخ به این سوال که برخی خبرها از تعطیلی ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شهر تهران حکایت دارد، اظهارداشت: ستاد تعطیل نیست و این محلی که امروز نشست خبری در آن برگزار شده است، ستاد تهران است.

وی با بیان اینکه حتی فکر تعطیلی ستاد به ذهن کسی خطور نکرده است، افزود: ستاد همچنان فعال است و ما تحت هیچ عنوانی بنا نداریم صحنه را ترک کنیم و حق نداریم لذا امیدواریم که در همین شرایط لیست 30 نفره تهران را تنظیم کنیم.

صوفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تهدید چند استاندار به استعفا در واکنش به موضوع رد صلاحیت‌ها دخالت در امر انتخابات تلقی می‌شود، اضافه کرد: استاندار، نماینده عالی دولت در منطقه و مجری سیاست‌های دولت است بنابراین وظیفه حفظ امنیت عمومی را برعهده دارد.

رئیس ائتلاف اصلاح طلبان ادامه داد: وزیر کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی، بررسی صلاحیت‌ها در هیئت نظارت و اجرایی را در چارچوب قانون تضمین کرد و شاید با این تضمین‌ها بود که این حجم وسیع از افراد برای انتخابات نام نویسی کردند.

وی افزود: کسی که استاندار است باید این مسائل را رصد کرده و هشدار بدهد چون اگر حادثه‌ای به وجود بیاید، با وی برخورد می‌شود.

صوفی با اشاره به شایعاتی مبنی بر بسته شدن ستاد انتخابات تهران اصلاح‌طلبان اظهار کرد: ما جلسات منظمی را در ستاد تهران داریم و آن را تعطیل نکرده‌ایم روزهای دوشنبه صبح جلسات ما همیشه برقرار است و حتی فکر تعطیلی آن به ذهنمان خطور نکرده است.

وی با بیاناینکه ما حق نداریم صحنه انتخابات را ترک کنیم چرا که مردم از ما انتظار دارند که بمانیم و از حقوق قانونی و شهروندی آنها حفاظت کنیم، گفت: سعی می‌کنیم بر اساس قانون و با گفت‌وگو مشکلات‌مان را حل کنیم ، ما تحت هر شرایطی در انتخابات خواهیم ماند.

صوفی در ارتباط با ائتلاف اصلاح طلبان با دیگر گروههای سیاسی نیز گفت: امروز تصمیم گرفتیم در فضای مجازی اعلام کنیم که همه کسانی که صلاحیتشان تایید شده برای ما رزومه بفرستند . حتی به کسانی هم که رد صلاحیت شده‌اند گفتیم مدارکشان را به ما ارسال کنند و تعدادی از آنها را دریافت کردیم.ارزیابی ما این است که می‌شود برروی چهره‌های اصلاح طلب کمتر شناخته شده که تایید صلاحیت شده‌اند سرمایه گذاری کنیم.

وی در ارتباط با دلیل رد صلاحیت خود نیز گفت: در شایعه‌ها به من گفته‌اند که رد صلاحیتم به دلیل تخلفات مالی بوده است. من هیچگاه تخلفی در زمان وزارتم نداشتم. از طرف دیگر علت رد صلاحیتم را ماده 28 و 30 قانون اساسی اعلام کرد‌ه‌اند که من اعلام می‌کنم همیشه در چارچوب قانون فعالیت حزبی داشتم و غیر از آن فعالیت دیگری نداشتم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان در ارتباط با ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان تصریح کرد: تبلیغات عام شروع شده است اما کارگروه تبلیغاتمان به صورت جدی از کمی بعد فعالیتش را شروع خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار