سلول‌های بنیادی در درمان شب‌کوری به صف می‌شوند

سلول‌های بنیادی و بازساختگی چشم‌پزشکی کشورمان تحقیقات خود را برای درمان شب‌ کوری آغاز کرده‌اند.

جباروند رئیس بیمارستان فارابی در اولین همایش کشوری سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی در چشم‌پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانافزود: در خصوص بهبود شب کوری، محققان بیمارستان فارابی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، مرکز رویان، مراکز تحقیقات دیگر، مطالعاتی را انجام داده‌اند و نتایج مطلوبی را گرفته‌اند.

وی گفت: در مراحل پایانی فاز مطالعاتی هستیم و بعد از قطعیت آزمایشات نتایج را اعلام خواهیم کرد.

جباروند افزود: علاوه بر کشت سلول‌های بنیادی قرنیه با پیوند روی این لایه که از چشم سالم فرد گرفته می‌شود، نیز می‌تواند التهابات و بیماری‌های قرنیه را کاهش داد که این خبر خوبی برای هموطنان با آسیب‌های قرینه است.

وی در اولین همایش کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: فعالیت‌های بیمارستان فارابی از نظر سلول‌های بنیادی در حد مطلوبی است و می‌توان گفت: بیمارستان فارابی از مراکز برتر جهان است که با همکاری مراکز تحقیقاتی گام‌های بلندی را برداشته است.

وی با خرسندی از عملکرد محققان علوم پایه و بالینی کشور خاطرنشان کرد: تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی سلول‌های بنیادی چشم در کشورهای محدودی آغاز به کار کرده و امیدواریم با شتاب محققان بتوانیم شاهد درمان شب کوری و درمان سایر آسیب‌های چشم هموطنان کشور باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راضیه ابراهیمی
۱۹:۴۲ ۲۵ تير ۱۳۹۷
منم از ده سالگی متوجه شدم که به بیماری آر پی مبتلا هستم به امیدی که درمان داشته باشد .
Afghanistan
محمد خالص
۱۷:۳۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
محمد خالص استم از افغا نستان من به بىمارى ار پى مبتلا استم در ما ن مىشوه يا نى به امىد خبر خوش سن من 30 سال است