کامرون: طرح تحریم ها علیه ایران و روسیه کار لندن بود

نخست وزیر انگلیس اذعان کرد که مطرح کردن تحریم ها علیه ایران و روسیه کار این کشور بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس عصر پنجشنبه در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس، عنوان کرد که برخلاف تصور افکار عمومی که انگلیس را کشوری محتاط در قاره اروپا می خوانند اما این لندن بود که تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه را مطرح ساخت.

نخست وزیر انگلیس در جریان این نشست عنوان کرد: برخی تصور می کنند که انگلیس کشوری محتاط در قاره اروپاست اما این را قبول ندارم. اگر به همکاری های انگلیس در چالش های سیاست خارجه نگاه کنید متوجه خواهید شد که ما تصمیمات جسورانه را گرفته ایم.

نخست وزیر انگلیس تصریح کرد: این لندن بود که تحریم ها علیه روسیه را به خاطر اقداماتش در اوکراین مطرح کرد؛ همچنین این لندن بود که تحریم های سرنوشت ساز را علیه ایران مطرح ساخت که سبب شد تهران به میز مذاکره برگردد و در نهایت منجر به توافق هسته ای شد.

کامرون در این نشست همچنین بر لزوم برگزاری همه پرسی درباره ماندن یا نماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در کشورش صحبت کرد و مواضع کشورش را تشریح نمود.

وی گفت: هدف من کاملا مشخص است. من آینده انگلیس را در چارچوب اروپایی اصلاح شده می خواهم چون فکر می کنم که این بهترین گزینه برای انگلیس و اروپا خواهد بود.

وی افزود: اگر اروپا خواهان اتحادیه ای است که در آن سیاست هایش در هم تنیده باشد، آنجا جای ما نیست. ما می خواهیم انگلیس را از اروپای درهم تنیده خارج کنیم.

کامرون گفت: البته ما علاقه مند به همکاری های اقتصادی و سیاسی هستیم؛ می خواهیم در موضوعاتی همچون تغییرات آب و هوایی همکاری کنیم اما در جایی که اصرار شود انگلیس باید در اتحادیه ای در هم تنیده باشد احساس راحتی نمی کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار