العبیدی: باند سازمان یافته سه آمریکایی را ربوده است

وزیر دفاع عراق گفت، سه آمریکایی که هفته پیش در بغداد ناپدید شدند به دست گروهی سازمان یافته ربوده شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «خالد العبیدی» در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در حاشیه دیدار از قاهره پایتخت مصر تصریح کرد: پیگیری های ما درباره این موضوع نشان می دهد که باندی سازمان یافته بارها رفت و آمد آمریکایی ها به این مکان را رصد کرده بودند و آنها را در این منطقه ربودند.

وی افزود: ما نمی توانیم مشخص کنیم که این باندها شیعه یا سنی هستند اما می دانیم گروه هایی هستند که در زمینه عملیات آدم ربایی و باج گیری فعالیت دارند.

وزیر عراقی این را هم جواب نداد که باج گیری احتمالی سیاسی است یا مالی. این در حالی است که رویترز تصریح می کند، تحلیلگران بر این باورند که این آدم ربایی با هدف تضعیف دولت حیدرالعبادی نخست وزیر عراق صورت می گیرد؛ کسی که به اعتقاد این ناظران تلاش می کند موضع متعادلی در روابط با آمریکا و ایران داشته باشد.

یک مقام اطلاعاتی دولت عراق روز دوشنبه ربوده شدن اتباع آمریکایی را از محله ای در جنوب بغداد تایید کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، آدم ربایی پس از دعوت چند تبعه آمریکا به منزل مترجمشان در محله الدوره در جنوب بغداد رخ داده است.

آمریکایی ها گفته اند که سه آمریکایی ربوده شده در یک شرکت کوچک (بدون ذکر نام شرکت) تابع شرکت جنرال دینامیکس کار می کنند؛ موسسه ای که با ارتش آمریکا قرارداد دارد.

رسانه های محلی عراق روز یکشنبه گزارش داده بودند که سه تبعه آمریکا در بغداد ربوده شده اند. سفارت آمریکا پس از انتشار این خبر بدون ذکر واژه آدم ربایی، ناپدید شدن «چندین» تبعه آمریکایی در پایتخت عراق را تایید کرده بود.

به گزارش پایگاه الیوم السابع مصر، العبادی در دیدار با جان کری وزیر خارجه عراق در داووس گفت که شدیدا تردید دارد ایران در مفقود شدن سه آمریکایی دست داشته باشد و اساسا باوری هم به این موضوع ندارد که این آمریکایی ها ربوده شده باشند بلکه تنها می تواند بگوید این افراد مفقود شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار