90 درصد زنان کارتن خواب باردار بودند!

دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک گفت: 90 درصد زنان جمع آوری شده کارتن خواب در طرح اخیر تهران باردار بوده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مظفر الوندی روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: متاسفانه از این زنان کارتن خواب حداقل 300 کودک متولد می شود ضمن آنکه عمده آنان مبتلا به ایدز و اچ .آی .وی مثبت هستند.
 
وی با بیان اینکه این وضعیت نگران کننده است و باید از ابعاد مختلف به این موضوع بویژه کودکان پرداخته شود، اظهار کرد: در این میان فرزندان حاصل از ازدواج های نامشروع در حال بروز و ظهور به صورت پدیده ای جدی است.
 
الوندی گفت: تعداد کودکان نامشروع متولد شده آنقدر زیاد و نگران کننده است که باید به طور جدی مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد، کودکانی که حاکمیت و دولت باید مسئولیت آنها را پذیرفته و پرورش آنها را عهده دار شود.
 
وی آمارهای مربوط به ازدواج کودکان را نگران کننده دانست و افزود: هم اکنون ازدواج دختران 9 ساله بعنوان یک اپیدمی در جامعه در حال رشد است.
 
الوندی ادامه داد: رشد این ازدواج ها نیز محدود و منحصر فقط به مناطق و استان های مرزی نیست چنانچه طی سه ماهه نخست امسال در قزوین 900 مورد ازدواج کودکان زیر 15 سال ثبت شده که عمده این ازدواج ها هم با مردانی بسیار بزرگتر و یا کودکان 15 ساله بوده است.
 
وی تصریح کرد : عمده این دختران هم باردار شده و هم طلاق گرفته اند که این وضعیت بسیار نگران کننده است و در این خصوص باید فکر اساسی صورت گیرد.
 
دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک ادامه داد: امروز بحث قاچاق کودک مساله جدی کشور است و افرادی برای مباحث اقتصادی، نوزادان را پیش خرید می کنند، موضوعی که وجود دارد و نمی توان پنهان کرد اما گاه به دلیل فراوانی و گستردگی این مشکلات، برای جامعه عادی می شود.
 
وی موضوع کودکان کار و خیابانی و بهره کشی از آنها را از دیگر معضلات جدی جامعه خواند و افزود : امروز به سمت مرحله ای می رویم که تقاضاهای زیادی از سوی استانداری ها و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای ایجاد کمپ های برای ترک اعتیاد کودکان دریافت می شود.
 
وی گفت : این وضعیت نگران کننده است و اگر در زمان خود تدبیری می کردیم به این جا نمی رسیدیم.
 
الوندی، بهره کشی از کودکان را از جمله خطرات و تهدیدهای جدی دانست و افزود: منظور کودکان کار در خیابان ها نیست بلکه کودکانی است که در کارگاه های زیرزمینی در شرایط بسیار نامطلوب کار می کنند و نیز بحث قاچاق کودکان است که وجود دارد.
 
وی ادامه داد: کودکان پناهنده، کودک ربایی، فرزندخواندگی و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان معلول و نیز آزار و اذیت کودکان آسیب هایی است که وجود دارد و باید به آن ها بپردازیم.
 
دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک به ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی و کودکان بی هویت اشاره کرد و گفت: هم اکنون مشکلات جدی دراین خصوص وجود دارد حتی افرادی در سنین 24 و 25 سالگی هستند که فاقد شناسنامه و هویت بوده و حتی فردی عنوان می کرد که چند پیشنهاد جاسوسی به وی شده است.
 
وی افزود: در جامعه برای یک خودرو که تولید شده و یا وارد کشور می شود بلافاصله پلاک و مدارک صادر می کنیم اما برای یک انسان که متولد شده به اندازه یک ماشین بها نمی دهیم و سال ها بی هویت می ماند.
 
به گفته الوندی، این مسایل بدلیل مشکلاتی است که قوانین کشور داریم که باید برای آن در سطوح مختلف ملی و محلی برنامه ریزی و راهکار ارائه شود.
 
 
منبع:افکار خبر
انتهای پیام/
برچسب ها: زنان ، کارتن خواب ، باردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار