اصفهان؛

روحیه معنوی گروههای اقتصادی باید تقویت شود

آیت الله حسین مظاهری از مراجع عظام تقلید گفت: روحیه معنوی گروههای اقتصادی جامعه باید تقویت شود و این گروهها باید با استفاده از این روحیه، راهکارهای خروج از رکود و مشکلات را تدوین و اجرایی کنند.

روحیه معنوی گروههای اقتصادی باید تقویت شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛ آیت الله مظاهری‏ در درس اخلاق این هفته خود در مسجد حکیم اصفهان اظهار داشت: مشکلات اقتصادی کشور در سالهای اخیر بحران و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی بیکاری و رکود اقتصادی را از جمله این مشکلات بیان کرد و افزود: بیکاری و نبود اشتغال جوانان موجب افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج جوانان شده است که برای رفع این مشکل، اقتصاد کشور باید بهبود یابد .

این مرجع تقلید اظهارکرد: تقویت روحیه معنوی گروهها و کارکنان بنگاههای اقتصادی نقش مهمی در برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه نماز و نقش آن در ارتقای روحیه جامعه تصریح کرد: برخی جوانان نسبت به نماز کوتاهی می کنند که این کار مانع عاقبت به خیری آنها می شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه اهمیت موضوعات دیگر مثل شنیدن و مشاهده کنسرت موسیقی و تماشای فیلم نسبت به اقامه نماز برای برخی مردم با اهمیت تر است، افزود: بی توجهی به نماز و توجه به موضوعاتی که مورد رضایت حضرت حق نیست نتایج بدی برای افراد و جامعه بدنبال دارد.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه اگر فردی خداوند را بیابد دیگر همه نیازهای خود را یافته است، گفت: راه سعادت را اهل دل و اهل معرفت یافته اند زیرا ترک گناه و انجام فعالیت های واجب و مستحب الهی موجب یافتن خدا در زندگی و کسب راه سعادت است.

وی نماز شب را برای اهل دل بالاترین لذت دانست و تصریح کرد: چنین افرادی این لذت که منجر به سعادت دنیا و آخرت است را با هیچ بها و متاع دنیایی معاوضه نمی کنند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.