اصفهان؛

شادی نوروز را با گناه و خودنمایی همراه نکنیم

آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: شادی نوروز و سال نو را که نیاز زندگی است نباید با گناه خودنمایی همراه کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  این مرجع تقلید در درس اخلاق خود در مسجد حکیم اصفهان افزود: خودنمایی، تجمل گرایی، تهمت، اختلاط زن و مرد، غیبت و شایعه پراکنی، آسیب هابی جدی برای شادی های نوروز است.

وی بیان کرد: شادی و دوری از غم و غصه در اسلام توصیه شده است اما بعضی افراد این شادی را با معصیت همراه می کنند و آن را صحیح معنا نمی کند و این موضوع شادی ها را تبدیل به مشکلات و گناه می کند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: شادی نوروز را به دور از گناه و با خدمت به مردم و تامین نیازهای افراد سپری کنیم که این شادی، رضایت حضرت حق را نیز بدنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بعضی افراد بدلیل جرائم غیرعمد و مشکلات زندگی در زندان هستند، تصریح کرد: تلاش برای آزادی آنها در پیش از نوروز و برنامه ریزی و همکاری با یکدیگر برای آزادی آنها در سال آینده از مصادیق خدمت به مردم است.

آیت الله مظاهری افزود: اکنون افرادی بدلیل بدهکاری و تصادف در زندان ها هستند که این مشکل بدلیل بی توجهی یا مشکلات اجتماعی به وجود آمده است و کمک به رفع این مشکلات، موجب نجات آنان می شود.

وی ادامه داد: مومنان باید برای شادی مردم نیازمند در ایام نوروز کار کنند زیرا شاد کردن دیگران موجب شادی حضرت حق و رضایت خداوند متعال می شود و در سرنوشت انسان نیز موثر است. 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.