اصفهان؛

پدر و مادر باید الگوی فرزندان در مساله حجاب باشند

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: در تربیت فرزند، پدر و مادر مسئولیت بزرگی برعهده دارند و پدر و مادر دختران مسلمانی که حجاب را رعایت نکنند باید در آخرت پاسخگو باشند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله مظاهری در درس اخلاق ماه مبارک رمضان افزود: بد حجابی و بی حجابی زن، جامعه را به فساد و گناه می کشد و پدر و مادر و شوهر زنانی که حجاب را رعایت نکنند نیز باید به همراه دختر یا زنی که مرتکب این گناه شده است، در روز قیامت پاسخ دهند .
آیت الله مظاهری افزود: این افراد در قیامت باید پاسخ دهند که چرا رفتار دختر و یا همسر خود را در بیرون از منزل کنترل نکردند و موجب ترویج گناه در جامعه شدند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: زن بی حجاب و زنی که خود را آرایش کرده و در معرض دید نا محرم قرار دهد، در دوره برزخ و قیامت عذاب سختی در پیش دارد.
وی ادامه داد: همنشینی و رفت و آمد با افراد بی دین و گناهکار موجب سختی دوران برزخ می شود.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی نقش مهمی در ترویج گناه و به فساد کشیدن جوانان دارند، از خانواده ها خواست فرزندان خود را برای استفاده از این رسانه ها، ارشاد و آنها را کنترل کنند تا از مشکلات اجتماعی در امان بمانند.
وی گفت: برنامه های ماهواره ای و فعالیت های غیرمجاز شبکه های اجتماعی، ابزار دشمنان برای سست کردن بنیان خانواده و تضعیف جامعه اسلامی بویژه تشیع شده است.
رئیس حوزه علمیه اصفهان همچنین خلوت بودن مساجد به هنگام برگزاری نماز را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و افزود: توجه به نماز اول وقت و نماز جماعت از مصادیق اسلام بویژه مذهب تشیع است.
وی بیان کرد: افرادی که نسبت به نماز بی توجه، کم توجه و یا این فریضه الهی را اقامه نمی کنند با فاصله گرفتن از معنویت به جهنم نزدیک می شوند.
آیت الله مظاهری با اشاره به اینکه در دین اسلام کمک به فقرا و نیازمندان از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: عدم کمک به فقرا نیز تبعات بدی در عالم برزخ و آخرت دارد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.