ایلام؛

ممنوعیت عرضه گوشت قرمز فاقد برچسب دامپزشکی در قصابی های ایلام

کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: عرضه و فروش گوشت قرمز فاقد برچسب تایید سلامت و کد دامپزشکی در قصابی ها و مراکز مجاز عرضه فرآورده های دامی استان ممنوع است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان، ایلام؛سعید صیدیوسفی اعلام کرد: برای جلوگیری از تخلف وتصرف افراد در برچسب های دامپزشکی، این برچسب ها با روکش پلاستیکی مخصوص پلمپ شده و بر روی لاشه های گوشت زده شده اند.

صیدیوسفی با بیان اینکه گوشت های موجود در قصابی ها از فیلتراسیون دامپزشکی گذشته است، اضافه کرد: این فرآورده های دامی در کشتارگاه های مجاز تحت نظر دامپزشکی و با حضور ناظر فنی و کارشناسان این اداره کل در سراسر استان ذبح و به بازار فروش عرضه می شود.

وی افزود: مصرف کنندگان به سلامت این گوشت ها اطمینان داشته و این فرآورده های خام دامی را با آسودگی خاطر مصرف کنند البته باید گوشت خریداری شده قبل از مصرف 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری شود.

صیدیوسفی از بازدید روزانه قصابی ها و مراکز مجاز عرضه گوشت قرمز در سطح استان خبر داد و گفت :به خاطر حفظ سلامت مصرف کنندگان در صورت مشاهده و اثبات هر گونه تخلف از سوی این مراکز و قصابی ها، با متخلفان به شدت برخورد و مغازه آنها پلمپ خواهد شد.
 

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.