هتل 5 ستاره یا سرویس بهداشتی؟ + تصاویر

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که هتل‌هایی که مجلل‌تر و گران‌قیمت‌تر هستند، میکروب و جرم بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، مطالعه جدید نشان داده است که اتاق‌های هتل‌های مجلل‌تر باکتری‌های بیشتری نسبت به مکان‌های دیگر همچون خانه‌های شخصی، هواپیما یا مدارس دارند. گاهی اوقات بهداشت هتل‌ها تا حدی پایین است که بهتر است به جای اقامت در آن‌ها شبی را در چادر گذراند. 

تحقیقی بر اندازه‌گیری میزان بهداشت 9 هتل مختلف که بیشتر آن‌ها 3ستاره، 4ستاره و 5ستاره بودند انجام شد. نتایج این تحقیق نشان داد که میکروب‌های بسیاری در آن‌ها وجود دارد و از نظر بهداشت بسیار ضعیف هستند. جالب این است که هتل‌های 4ستاره و 5ستاره و مجلل‌تر کثیف‌تر از هتل‌های دیگر هستند.

هتل 5 ستاره یا سرویس بهداشتی؟ + تصاویر

مطالعه‌ای دیگر با تحقیق بر روی هتل‌های متفاوت نشان داده است که اتاق‌های هتل‌های 3ستاره استاندارد به طور کلی باکتری کمتری نسبت به هتل‌های 4 و 5 ستاره دارد. در بیشتر موارد تصور می‌شود که هتل‌های مجلل‌تر که خدمات و امکانات بیشتری دارند نسبت به هتل‌های دیگری تمیزتر هستند، در صورتی که این تصور اشتباه است.

هتل 5 ستاره یا سرویس بهداشتی؟ + تصاویر

همچنین مطالعات محققان نشان می دهد آن دسته از میکروب هایی که در سرویس های بهداشتی وجود دارد مشابه آن ها ممکن است در برخی از هتل های 5 ستاره نیز وجود داشته باشد.

هتل 5 ستاره یا سرویس بهداشتی؟ + تصاویر

این تحقیق نشان داده است که باکتری‌ها و میکروب‌ها در برخی وسایل موجود در اتاق‌های هتل‌ها همچون کنترل تلویزیون،‌ حمام، میز و تلفن بیشتر دیده می‌شود. باکتری‌های مشاهده‌شده در این مکان‌ها می‌تواند سبب بیماری‌های متفاوتی از جمله بیماری‌های پوستی و عفونت‌های دستگاه گوارش شود. نتایج این تحقیقات ثابت کرد که لوکس و مجلل بودن صرفا به معنای تمیزی نیست. 

انتهای پیام/
برچسب ها: میکروب ، هتل ، هواپیما ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار