کرمانشاه؛

توسعه در روستاها باید همگام با ارزش های سنتی باشد

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه در توسعه روستایی مشارکت حرف اول را می‌زند، گفت: مشارکت اهالی روستای زردویی مثال‌زدنی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از کرمانشاه؛ سهراب دل انگیزان در نشست هم‌اندیشی گردشگری در روستای زردویی پاوه،گفت: علاقه، مشارکت و تلاش مردم روستای زردویی برای توسعهدر مسیر گردشگری روستایی واقعا مثال زدنی است.

وی افزود: در این روستا آن آرامشی که قرار است به یک گردشگر داده شود وجود دارد و این از همه چیز مهمتر اینست که هر نوع حرکتی در روستا همگام با ارزشهای سنتی روستا ست.

استاد دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: آنچیزی که نیاز است به آن توجه کنیم این است که روستا نیاز به آرمان‌های روستایی دارد، نه آرمان‌های شهری. بنابراین هر اقدامی در روستا باید متناسب با حال و هوای روستا و فضا و معماری روستایی باشد.

وی در ادامه گفت: کسی که از شهر به روستا می‌آید، از سیمان، آهن، آسفالت و دود فرار کرده و دوست ندارددر روستا هم همان چیزها را ببیند.

این استاد دانشگاه گفت: با اطلاعاتی کهبه دست آوردم متوجه شدم که این روستا دارای 13 هزار راس دام است که قرار شده بزودی چهار هزار راس دام دیگر به آن افزوده شود و172 نفر نیز در این بخش مشغول کارند. همچنین اهالی این روستا سالانه 100 تن انگور، 750 تن انار و 500 تن گردو تولید می‌کنند.تعداد قابل توجهی از اهالی روستا نیز مشغول مرغداری و زنبورداری و 400 نفرهم مشغول فعالیت در حوزه صنایع دستی هستند.

دل انگیزان در پایان گفت: از سویی دیگر نوروز نزدیک است و از آنجایی زردویی در ایام نوروز دارای آیین ها و مراسم و جشن‌های خاصی است و طبیعت این منطقه در ایام نوروز زیبا و دیدنی است، باید تلاش شوددر این ایام پذیرای گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور باشید.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.