مظفر: 12بهمن آغاز ثبت نام برای نوسازی90 هزار تاکسی فرسوده

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهر تهران از آغازطرح نوسازی ناوگان وجایگزینی 90 هزاردستگاه تاکسی فرسوده با اعطای وام 20 میلیون تومانی از دوازدهم بهمن ماه خبرداد.

مظفر: 12بهمن آغاز ثبت نام برای نوسازی تاکسی های فرسوده/ جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده
میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جلسه ای با حضور رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور، جمعی از مديران بانكی، مديرعامل ايران‌خودرو و جمعی از معاونان دستگاه‌های اجرايی برگزار و مقرر شد با همکاری بانک های ملت، تجارت و پارسیان، هرکدام 30 هزار فقره تسهیلات بانکی برای طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده در سراسر کشور در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار دهند.

وی با بیان اینکه سه بانک پارسیان، ملت و تجارت پرداخت وام مورد نیاز برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده را تأمین می کنند، افزود: برای هر دستگاه خودرو 20 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که دوره بازپرداخت تسهیلات 20 میلیونی وام خودروهای فرسوده 48 ماهه و با سود 16 درصد است که بازپرداخت آن کمتر از 700 هزار تومان خواهد بود. 

مظفر عنوان کرد: از محل تخفیف گمرکی نیز حدود پنج میلیون تومان برای هر یک از این دستگاه‌ها کمک یارانه‌ای خواهد شد و سمند و پژو جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرتهران گفت: همزمان با آغاز دهه فجر از 12 بهمن ثبت نام از طریق شرکت‌های خصوصی سازی تاکسیرانی در تهران آغاز می شود که در شروع ثبت‌نام تمام تاکسیرانان پیکان موظف‌اند در مرحله اول نسبت به ثبت نام اقدام کنند و در ادامه مدارک را به بانک مربوطه ارجاع دهند و پس از تشکیل پرونده از اول اسفند ماه سال جاری خودروها به رانندگان تاکسی تحویل داده می شود.

 مظفر گفت:با این اقدام امیدواریم بتوانیم تحول خوبی در ارائه خدمات رسانی به شهروندان و کاهش آلودگی شهر داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه هیچ سهمیه‌ای تاکنون برای استان ها مشخص نشده است، افزود : امیدواریم هر 17 هزار تاکسی فرسوده شهر تهران نوسازی شود که اگر در سال جاری این اتفاق نیفتاد با آمادگی بخش های دولتی در سال 95 تمامی 17 هزار تاکسی شهر تهران از رده خارج می شوند. 

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهر تهران با اشاره به اینکه عزم جدی این سازمان در خصوص حذف هر 6300 پیکان فرسوده از ناوگان تاکسی رانی بیان کرد: سازمان تاکسی رانی طی مذاکراتی که در این ماه ها داشته و نگاه ویژه‌ای که دولت داشته امیدواریم مشکل تاکسی های فرسوده حل شود.

مظفر در پایان اظهار کرد: با توجه به توافق صورت گرفته با شرکت خودروسازی ایران خودرو در آغاز طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده دو محصول سمند ES7 و پژو 405 به رانندگان تاکسی تحویل داده شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار