اصرار نمایندگان بر داشتن حق رای در کمیسیون ماده 10 احزاب/ تعیین تکلیف قانون در مجمع تشخیص مصلحت

نمایندگان با اصرار بر حق رایشان در کمیسیون ماده 10 احزاب آن را برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

اصرار نمایندگان بر داشتن حق رای در کمیسیون ماده 10 احزاب/ تعیین تکلیف قانون در مجمع تشخیص مصلحتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه 4 بهمن ماه) دو ماده از طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

وکلای ملت با اصلاح بندی از این طرح، در مورد اشخاصی که از حق تاسیس حزب یا عضویت در آن محرومند مقرر کردند مظنونان به جاسوسی حسب تشخیص وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تا قبل از صدور حکم برائت از دادگاه صالح از حق تاسیس حزب یا عضویت در آن محروم هستند البته پیش از این تاکید شده بود که جاسوسان از حق تاسیس حزب یا عضویت در آن محروم هستند.

نمایندگان با 155 رای موافق، 6 رای ممتنع و 3 رای مخالف از مجموع 203 رای با این تغییر موافقت کردند.

همچنین، نمایندگان با ابقاء تبصره 5 ماده 10 طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی نیز اعلام موافقت کردند.

گفتنی است، نمایندگان تبصره ای از این طرح را که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود مبنی بر آنکه دو نماینده مجلس با حق رای در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب عضویت خواهند داشت زیرا شورا معتقد بود دو نماینده مجلس چون ناظر هستند، نباید حق رای داشته باشند. اما در طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، مجلس تاکید داشت که این دو نماینده باید حق رای داشته باشند.

نمایندگان به داشتن حق رای توسط 2 نماینده حاضر در کمیسیون ماده 10 احزاب اصرار ورزیدند، لذا با 116 رای موافق، 20 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 205 رای آن را مورد تصویب خود قرار دادند.

شایان ذکر است، تبصره 5 ماده 10 طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بعد از تصویب نمایندگان به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اعلام نظر میان مجلس و شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار