سنندج؛

غیرت و از خودگذشتگی درجدال دو جوان با آتش معنای دوباره گرفت

'عارف و آزاد' به جوانمردی و انسانیت معنایی دوباره بخشیدند و برای نجات جان چندنفر خود طعمه آتش شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،در میان شراره های آتش و دود سیاه در سرمای سوزناک شب نمی توانستند بی تفاوت بمانند و چشمانشان نظاره گره سوختن انسان های بی گناه باشد، آستین همت بالا زدند و با غیرت و از خودگذشتگی به جنگ آتش رفتند و نجات چند نفر حاصل جدال آنها با آتشی بود که خودشان طعمه اش شدند.

عارف و آزاد وقتی  محبوس شدن چندین نفر را در داخل خودروهایشان که طعمه آتش شده بودند ، دیدند، نتوانستند چشمانشان را بر روی بی رحمی آتشی که انسان های بی دفاع را در آغوش می کشید، ببندند و از این رو جدال با آتش را انتخاب کردند.   

عارف نساج و آزاد صیدی، زمانی به جنگ آتش رفتند که خود می دانستند جدال با زبانه های سرکش آتش کاری بس دشوار است اما نیت آنان نجات جان همنوعانشان بود و در این راه جان عزیز خود را از دست دادند تا نگذارند راه و رسم فداکاری کمرنگ شود.

عارف نساج  و آزاد صیدی با فداکاری خود  جان چندین هموطن را  نجات دادند و آنان را به زندگی بازگرداند و این راه همچنان ادامه دارد. 

در مقابل این همه احساس پاک و انسانی امثال این دو مرحوم می طلبد دست اندرکاران امر هم مانع از وقوع چنین تراژدی انسانی در جاده های کردستان باشند و چاره ای برای تکرار این فاجعه ها بیاندیشند. 

فداکاری بزرگ این دو دلیرمرد از جان گذشته از دیدگان مردم منطقه دور نماند و حضور هزاران نفر در آیین تشییع و خاکسپاری این دو مرحوم نشان از عظمت کار آنان و قدردانی و تلاش مردم قدرشناس از فداکاری بزرگ آنان داد. 

شامگاه پنجشنبه خبر برخورد تانکر حامل مواد سوختی در نزدیکی روستای نگل در محور سنندج - مریوان در فضای مجازی پیچید و به سرعت انتشار یافت و اخبار کشته شدن چند نفر از سرنشینان خودروهای عبوری مردم منطقه را متاثر کرد. 

در این سانحه دردناک یک تانکر حامل سوخت با دو دستگاه پژو و پراید در مسیر مریوان- سنندج تصادف کرد و پس از آن منفجر شد و در نهایت پنج تن کشته و شش نفر دیگر به دلیل سوختگی و جراحت به بیمارستان های مریوان و سنندج منتقل شدند.

در این میان عارف نساج و ازاد صیدی تنها به دلیل اینکه به کمک هم نوعانشان شتافتند جان باختند و گرنه این دو نفر اکنون زنده بود.

به گفته شاهدان عینی ، بعد از برخورد تانکر حامل مواد سوختی با یک دستگاه پژو، سه سرنشین خودروی پژو در اتش گرفتار شده بودند که عارف نساج و ازاد صیدی به کمک این افراد شتافتند و به دلیل انفجار باک سی ان جی خودرو پژو، علاوه بر سه سرنشین خودرو پژو، عارف نساج و آزاد صیدی نیز جان خود را از دست دادند. 

امسال تاکنون دو مورد واژگونی تانکر مواد سوختی در داخل شهر سنندج و چند مورد واژگونی منجر به انفجار نیز در محور سنندج- مریوان اتفاق افتاد. 

محور سنندج - مریوان با حدود 130کیلومتر طول یکی از مسیرهای پرپیچ و خم، دارای چندین گردنه و جاده باریک اما پرتردد و با ترافیک بالا است و هر ساله در این مسیر تصادفات زیادی با تلفات جانی بالا به وقوع می پیوندد. 

انتهای پیام/ع

برچسب ها: غیرت ، جدال ، آتش ، سوختن ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.