بیانیه بسیج فرهنگیان استان همدان به مناسبت موضع‌گیری برخی از استانداران:

مجریان انتخابات از موضع‌گیری‌های فرا قانونی و سیاسی اجتناب کنند

در بیانیه بسیج فرهنگیان استان همدان آمده است: مجریان انتخابات از موضع‌گیری‌های فرا قانونی و سیاسی در این خصوص جداً اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بسیج فرهنگیان استان همدان به مناسبت موضع‌گیری برخی از استانداران در خصوص تأیید صلاحیت‌های کاندیداها بیانیه‌ای صادر کرد. 

در این بیانیه آمده است: در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در حالی که نظام انتخاباتی کشور با پیش‌بینی دقیق ساختارها و سازوکار قانونی برای همه دست اندرکاران انتخابات، نقش، جایگاه و مسئولیت‌ها را به خوبی تعریف کرده است متاسفانه در روزهای اخیر شاهد موضع‌گیری‌ها و اعلام نظرات جانبدارانه و خلاف قانون برخی مجریان و مسئولین ارشد انتخابات هستیم که بدون درنظر گرفتن جایگاه حقوقی و حاکمیتی خویش در قالب یک فعال سیاسی و جناح خاص اقدام نموده و شائبه تلاش برای صندلی انتخابات از سوی دولت را دامن می زنند.

از سویی به دنبال فراخوان ثبت نام از سوی حامیان دولت و سونامی ثبت نام ها، هیئت‌های اجرایی با تایید قابل تامل و معنادار بیش از 90 درصد ثبت نام کنندکان موجب نگرانی ملت از زمینه سازی برای بروز برخی مسائل در انتخابات شد. 

با اعلام نظر اولیه هیئت های نظارت در عدم احراز و رد صلاحیت بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان موج تخریب و اهانت سازمان یافته علیه شورای نگهبان سناریوی طراحی شده را وارد فاز جدیدی کرد به گونه‌ای که اعلام نظر ناصواب برخی استانداران و مسئولین اجرایی در این خصوص نیز این گمانه را تشدید نمود.

بر این اساس با توجه به شرایط خطر پیش رو به چند نکته اشاره می نمائیم.
1 : مجریان انتخابات بایستی خود را جزئی از حاکمیت دانسته که موظف است صرفاً در چهارچوب قانونی به اجرای دقیق قوانین و مقررات انتخابات بپردازند و از موضعگیری‌های فرا قانونی و سیاسی در این خصوص جداً اجتناب نمایند.

2 :شورای محترم نگهبان و هیئت‌های نظارتی بدون در نظر گرفتن تخریب‌ها و هجمه‌هایی که همواره علیه این نهاد انقلابی وجود داشته با قاطعیت از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع کرده تا از نفوذ دشمن در مراکز تصمیم سازی جلوگیری به عمل آید.

3 : ملت مومن و انقلابی ایران کما فی السابق با حضور هوشمندانه و آگاهانه و حداکثری خویش بار دیگر نعمت و فرصت انتخابات را به صحنه یأس و ناامیدی دشمن و عزت، اقتدار و بالندگی نظام در تحقق آرمان‌ها و اهداف بلندش تبدیل خواهد نمود.

در پایان ما فرهنگیان بسیجی ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های امام و شهداء و ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) همگان را به رعایت قانون دعوت می نمائیم.

انتهای پبام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.