اصفهان؛

آغاز همکاری ذوب آهن با شهرداری

شهردار اصفهان گفت: وقتی کشور دچار رکود می‌شود باید از روش‌های حمایت از اقتصاد درون‌زا استفاده شود و شهرداری اصفهان نیز برای رفع این رکود و هم‌گرایی بیشتر همکاری با ذوب‌آهن را آغاز کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد به همراه جمعی از معاونان و مدیران شهری با حضور در ذوب‌آهن اصفهان با مدیر عامل ذوب‌آهن، معاونان و مديران این شركت ديدار و گفت‌وگو کردند.

شهردار اصفهان در حاشیه این دیدار در خصوص نشست مشترک با مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان چندی پیش همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اصفهان برگزار کرد و یکی از برنامه‌های خود را استقبال از فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای جدید شهرداری در مدیریت شهری تعامل با نهادهای شهری و استانی است، افزود: ذوب‌آهن اصفهان یکی از شرکت‌های قدیمی و خوش‌نام استان اصفهان با فراز و نشیب‌های مدیریتی متفاوتی است اما مدیریت جدید تمایل به ارتباط با سایر دستگاه‌ها دارد و ما نیز فضا را مناسب ورود و تعامل مشترک دیدیم.

جمالی نژاد با بیان اینکه شهرداری و ذوب‌آهن در پروژه‌های مشترک خدمات شهری می‌توانند مکمل هم باشند، افزود: شهرداری می‌تواند در صدور پروانه ساختمان، صدور مجوز تراکم در مناطق مختلف برای شرکت تعاونی خدمات عرضه کند و در عوض ذوب‌آهن در عرضه تولید و فروش فلز می‌تواند با شهرداری همکاری داشته باشد.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه در سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی استان، کشور و نیز خارج کشور ورود پیدا می‌کنیم، ادامه داد: بر همین اساس خواستار تعامل با مسئولان و ایجاد تفاهم‌نامه مشترک ذوب‌آهن شدیم تا برای زیرساخت‌های شهری فضای تعاملی داشته باشیم.

وی نخستین همکاری مشترک با ذوب‌آهن اصفهان را اقدامات نوین در عرصه زیباسازی، مشارکت در اَبَر پروژه‌ها و اَبَر سازه‌ها با دیدگاه جدید طراحان عنوان کرد .

شهردار اصفهان به پروژه‌های در دست اقدام شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژ‌های مهمی نظیر سالن اجلاس امام خامنه‌ای، پروژه میدان امام‌ علی (ع)، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، تقاطع غیر همسطح استقلال، تقاطع غیر هم‌سطح 25 آبان و اشکاوند در دستور کار است که در کنار این پروژه‌های نیمه‌کاره، پروژه‌های جدیدی نیز تعریف شده که به دلیل اینکه شهر تبدیل به کارگاه نشود، با شیب ملایم دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌های شهرداری که در اواخر سال جاری با همکاری ذوب‌آهن انجام می‌شود، تعریض پل فلزی است که پیش از این نیز تعریض پل بزرگمهر انجام شد اما این بار پل فلزی با همکاری ذوب‌آهن اصفهان با نماد مدرنیته در کنار سایر پل‌های تاریخی با فرآیند جدید تعریض می‌شود.

جمالی‌نژاد گفت: در زیر پل فلزی سازه‌ای تعریف می‌شود که امکان عبور عابر پیاده امکان‌پذیر می‌شود و بعد از آن پل صاحب روضات و شهید اردستانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ابتداي سال 95 شاهد تعريض پل فلزي خواهیم بود، هزینه برآورد شده این پل را مبلغ 100 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز در حاشیه این نشست به تعامل و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با شهرداری اصفهان اشاره کرد و اظهار کرد: در پی این دیدار و صحبت‌های اولیه قرار شد کمیته‌ای برای اجرایی شدن توافقات با شهردار، معاونان و سپس با شهرداران مناطق تشکیل شود، تا پروژه‌ها سرعت بگیرد.

احمد صادقی افزود: ساخت 2 هزار و 500 واحد مسكوني در فولادشهر از برنامه‌های پیش‌بینی شده ذوب‌آهن و مشارکت در این پروژه عظیم با شهرداری است.

وی افزود: اولین پروژه مشترک با شهرداری تعریض سازه پل فلزی اصفهان با ارزش ماندگار برای ذوب‌آهن و سپس پروژه مفتح است.

مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: تامین هزینه‌های ذوب‌آهن از طریق تولید انجام نمی‌شود، بنابراین مشارکت با شهرداری می‌تواند راه حلی مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی این شرکت باشد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های شفق و مفتح امکان بازگشت کل بدهی‌های ذوب‌آهن اصفهان را فراهم می‌کنند.

صادقی میزان بدهی ذوب‌آهن را 5 هزار میلیارد تومان دانست که تا اقتصادی شدن ذوب‌آهن به 6 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد، ابراز کرد: اواسط سال آینده با کاهش هزینه‌های تولید به مرز اقتصادی شدن می‌رسد اما بازپرداخت دیون اگر بر مبنای تولید باشد 15 سال طول می‌کشد که باید از منابع دیگر جبران و بازپرداخت شود.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.