اصفهان؛

تلاش برای احیای ریخته‌گری قطعات سنگین و صادرات آن

مدیرعامل ذوب آهن در نهمین نمایشگاه فولاد اصفهان گفت: هدف ما در این نمایشگاه توسعه و احیا ریخته‌گری‌های سنگین ذوب‌آهن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل ازروابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان،احمد صادقی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، ریخته‌گری، فولاد، معادن و صنایع با اشاره به تجربه ریخته‌گری قطعات فوق سنگین بالای 300 تن و تلاش برای بومی‌سازی این صنعت از بدو تأسیس ذوب‌آهن اصفهان، گفت: این شرکت از دو دهه قبل قطعات فوق سنگین را ریخته‌گری کرد و برخی قطعاتی که الان در واحدهای بزرگ صنعتی کشور ازجمله فولاد مبارکه، مس سرچشمه، سیمان سپاهان در حال کار هستند در ذوب‌آهن ساخته شد.

وی افزود: هدف ما در این نمایشگاه توسعه و احیا ریخته‌گری‌های سنگین ذوب‌آهن است، ضمن اینکه برنامه‌ریزی کردیم که در این فرصت برای صادرات نیز بازاریابی شود و طبق برنامه باید حداقل 80 هزار تن در سال قطعات سنگین را صادر کنیم چراکه ارزش‌افزوده بالایی دارد.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، ریخته‌گری، فولاد، معادن و صنایع عصر سه‌شنبه 12 مردادماه با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور (ایمیدرو)، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، اسرافیل احمدیه  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان و جمعی از دیگر مسئولین و مدیران شرکت‌های فولادی کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان افتتاح شد و تا 15 مردادماه پذیرای بازدیدکنندگان بود.

ذوب‌آهن در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای، توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را در صنعت فولاد به‌ویژه ریخته‌گری قطعات سنگین در معرض دید بازدیدکنندگان قرارداد و در خصوص ساخت این قطعات مذاکرات گسترده‌ای با صنعت گران داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه صورت گرفت.

گفتنی است در این نمایشگاه بین‌المللی 93 نماینده و تولیدکننده از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان شرقی و شرکت‌های خارجی حضور داشتند.



انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار