مراسم ورزش زورخانه ای در خانه ایرانیان شهر لاهه کشور هلند با حضور رییس فدراسیون و سفیر ایران به نمایش درآمد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم منتخب ورزش زورخانه ای کشورمان که برای معرفی و نمایش آیین های ورزش پهلوانی و زورخانه ای ایران در هلند حضور یافته، به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه با حضور ایرانیان مقیم این کشور در خانه ایرانیان لاهه به اجرای آیین های این ورزش ایرانی پرداخت. 

تیم منتخب استان کرمان که سابقه اجرا در مقر یونسکو در پاریس را نیز دارد با ارائه یک نمایش جذاب مورد استقبال ایرانیان حاضر قرار گرفت.

در پایان این برنامه، فرهاد طلوع کیان (رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای) ضمن تقدیر از مساعدت های دکتر علیرضا جهانگیری( سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه) نماد ورزش پهلوانی و زورخانه ای را به ایشان اهدا کرد تا یادبودی ارزشمند از ورزش اصیل ایران در سفارتخانه کشورمان در هلند باقی بماند.

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای طی سخنانی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این ورزش ایرانی گفت: سربلندی ایران و ایرانی است که آیین های این ورزش ایرانی در یونسکو ثبت شده به عبارتی این ثبت، هدیه معنوی ایرانیان به بشریت است. 

طلوع کیان ضمن برشمردن ویژگی های فیزیولوژیکی این ورزش اظهار داشت: بالاترین، سریعترین و قویترین ورزشکار در المپیک معرفی می شود که همه این ویژگی ها در ورزش زورخانه ای وجود دارد ضمن اینکه هنوز موسیقی حماسی زنده با ادبیات تربیتی همراه با ورزش زورخانه ای در میان ورزش های مختلف دنیا بی نظیر است.

وی افزود: مضامین معنوی و فرهنگ پهلوانی آمیخته با این ورزش، فراملی، فراجنسیتی، فرامذهبی و بدون محدودیت سنی است. به عبارتی فرهنگ جوانمردی و خصایص پهلوانی از نوع فرهنگ عمومی و نیاز امروز جوامع بشری است. 

طلوع کیان با اشاره به اینکه ثبت یونسکو، تعهد حفظ، ترویج و توسعه این آیین ها را هم به دنبال دارد، اظهار امیدواری کرد که موضوع آموزش در سفرهای بعدی قهرمانان، مربیان و مرشدان در دستور کار قرار گیرد به طوری که ایرانیان مقیم هلند با انجام این ورزش در آینده بتوانند نقش موثری در راه اندازی ورزش زورخانه ای و ترویج فرهنگ پهلوانی ایران میان غیرایرانیها ایفا کنند. 

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، ارائه چنین بسته جذاب فرهنگی ورزشی از سوی نمایندگی کشورمان در هلند را بهترین و کارآمدترین نمونه از ابزار دیپلماسی عمومی برشمرد و انتخاب ورزش پهلوانی و زورخانه ای را یک اقدام استراتژیک دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار