اصفهان؛

روز مزرعه چغندرقند در آران و بیدگل

مراسم روز مزرعه چغندر قند در آران و بيدگل اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس مسوول کشت چغندر قند و نيشکر وزارت جهاد کشاورزي امروز گفت: هم اکنون هفت هزارو 300هکتار از مزارع سطح کشور زير کشت چغندر قند پاييزي است که اين ميزان نسبت به سال گذشته رشد 2 هزارو 500 هکتاري داشته است.

ابراهيم حسين پور افزود: کشت چغندر قند پاييزي در کشور چند سالي است که در کنار کشت بهاره  انجام مي شود که نتايج خوبي هم داشت.

وي با اشاره به بازار مناسب چغندر قند پاييزه گفت: با توجه به نياز کارخانجات قند و نيشکر به چغندر ،کشاورزان مي توانند منبع در آمد خوبي از کشت محصول چغندر قند داشته باشند.

حسن پور گفت: کشت چغندر قند پاييزه سه سال قبل با سطح دو هزار هکتار در استان خوزستان آغاز شد وبا توجه به بهره وري بالا، نياز آبي کم در فصل پاييز و اشتغالزايي بالا، در 9 استان کشور از جمله اصفهان نيز کشاورزان شروع به کشت محصول کرده اند.

مدير عامل شرکت توليدي قند   هم گفت: امسال  محصول 150 هکتاراز زمين هاي زير پوشش چغندر قند اصفهان راخريدار مي کنيم.

سلطاني افزود: اين شرکت،  ظرفيت خريداري چغندر قند پاييزه تا سقف 10 برابر ميزان موجود را نيز دارد. 

همچنين حسين فتاحي مدير جهاد کشاورزي آران و بيدگل گفت: براي نخستين بار کشاورزان شهرستان آران و بيدگل 74 هکتار از مزارع خود را  به کشات چغندر قند اختصاص داده اند.

نخستين مراسم روز مزرعه چغندرقند استان اصفهان با حضور جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني در محل مزرعه سعد آباد آران و بيدگل برگزار شد.  گزارش دارد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.