در حاشیه هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر؛

«صندلی‌ها» اشک تماشاگران را درآورد!/ ماجرای تازه بلیط‌های جشنواره

هفتمین روز از جشنواره تئاترفجر با نارضایتی برخی از تماشاگران به شب رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین روز از جشنواره تئاتر فجر در حالی به شب رسید که میزبان 9 نمایش صحنه‌ای، شش نمایش خیابانی و هشت اثر در بخش «به علاوه» تئاتر فجر بود.

در تماشاخانه «ایرانشهر» در دو سانس 18 و 20:45 نمایش «تپانچه خانم» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور به روی صحنه رفت؛ اما بلیط‌های جشنواره این بار هم دردسر‌ساز شد و انگار جشنواره تئاتر فجر اگر هزار و یک شب هم باشد، هر شب قصه‌ای تازه برای گفتن دارد. یکی از تماشاگران «تپانچه خانم» شب گذشته به بهانه‌های مختلفی چون نامعتبر بودن بارکد بلیط، صدور بلیط یک صندلی برای چند نفر و ... مجبور به ترک تماشاخانه ایرانشهر شد. در حالی که عده‌ای بدون بلیط روی صندلی‌ها نشستند و معلوم نیست در هر شب از جشنواره چند نفر با همین بهانه‌ها نیامده می‌روند.

تاخیر در شروع نمایش آثار رسم همیشگی جشنواره فجر شده است؛ اما نارضایتی تماشاگران نمایش «وقتی با مردگان بر می‌خیزیم» به کارگردانی شهاب آقایی هنگامی که در هوای سرد زمستانی پشت در ایستاده بودند، بیش از پیش شده بود.

در تماشاخانه «باران» شب گذشته، با اجرای نمایش «صندلی‌ها» با هنرنمایی بازیگرانی که هر کدام مبتلا به سندروم دان، فلج مغزی و معلولیت‌های جسمی بودند، تماشاگران حیرت‌زده و با چشمانی خیس شده سالن را ترک کردند.

تعریف و تمجید‌ها با رفتن تماشاگران از تماشاخانه باران تمام نشد و تا خیابان فلسطین و انقلاب ادامه داشت.

ستاره اسکندری، افسانه ماهیان، شبنم مقدمی، علی‌اصغر دشتی، رویا افشار، لوریس چکناواریان و .... از هنرمندانی بودند  که به تماشای «صندلی‌ها» نشستند.

«تئاتر شهر» دیشب میزبان نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به کارگردانی ایوب آقاخانی در تالار چهارسو، «تعبیر خواب» به کارگردانی صمد آذرخش در تالار سایه و «دعوت به دو نمایش همراه» اثری از محمد رحمانیان در تالار قشقایی بود.

همچنین در ساعاتی که دیگر نمایش‌های خیابانی به اتمام رسیده بود، محوطه تئاتر شهر به صرف چای میزبان تماشاگران رانده شده از تماشاخانه ایرانشهر بودند.

در شب گذشته نمایش «شرم و دغدغه» در تئاتر مولوی، «ملودی شهر بارانی» در تماشاخانه سنگلج، «عاشقانه‌های فریدون» در خانه هنرمندان و «ماهی‌های نه ماهه» در تماشاخانه سبز به روی صحنه رفتند.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار