آمریکا 2 لبنانی را به پولشویی متهم کرد

دولت آمریکا، دو لبنانی را به ادعای پولشویی و داد و ستد با حزب الله لبنان در لیست سیاه خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "آسوشیتد پرس،" وزارت خزانه داری آمریکا  با صدور بیانیه ای مدعی شد حزب الله لبنان اقدام به پولشویی کرده است و 2 لبنانی را به  این اتهام در لیست سیاه  خود قرار داد.

طبق ادعای وزارت خزانه داری آمریکا این دو نفر به نام های «محمد نور الدین» و «حمدی زهر الدین» اقدام به پولشویی  به نفع حزب الله و انجام داد و ستد با اشخاصی که نام آنها در لیست سیاه آمریکا درج شده است، کرده اند.

خزانه داری آمریکا مدعی شد:  محمد نور الدین  با تأسیس یک شرکت در بیروت و راه اندازی  شبکه ای گسترده در آسیا، اروپا و خاورمیانه  اقدام به پول شویی و تزریق پول و ارز به بازار سیاه کرده است. ارائه خدمات مالی به اعضای حزب الله لبنان از دیگر جرائم این شخص است.

وزارت خزانه داری  آمریکا همچنین  اضافه کرد : نام این اشخاص و چند تن دیگر را به اتهام پولشویی و تلاش برای پوشش دهی قراردادهای تجاری حزب الله در لیست سیاه خود قرار داده است.

مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته  پیش نویس طرح وضع تحریم های مالی جدید علیه حزب الله لبنان را به اتفاق آراء  تصویب کرد. با اجرای این طرح، مقرر شد تمامی بانک ها و مؤسسات مالی طرف قرار داد با حزب الله لبنان تحریم شوند.

حزب الله لبنان از سال 1995 در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا قرار گرفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار