لرستان؛

اجرای غربالگری در مدارس لرستان

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت : در آموزش و پرورش و دستگاههای مرتبط کارهای بسیار خوبی در پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی صورت گرفته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش لرستان هم در این همایش، گفت : جامعه‌ای توسعه‌یافته است که انسان‌های تندرست و سالمی داشته باشد بنابراین اگر انسان‌های سالمی در جامعه داشته باشیم به‌ طور یقین رو به‌ جلو حرکت می‌کنیم. بهرامی آگاهی سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها را یکی از وظایف آموزش‌وپرورش برشمرد و افزود: آموزش‌وپرورش لرستان با کمک اداره کل بهزیستی در رابطه با پیشگیری معلولیت ناشی از اختلالات ژنتیکی کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برگزار کرده است .

وی افزود : با کمک‌کار شناسان اداره کل بهزیستی در سطح 12 مدرسه استان مدارس به‌ عنوان طرح آزمایشی برای حدود یکهزار و 500 دانش‌آموز در قالب نشریه روزنامه دیواری کارگاه‌هایی برگزار و در این راستا آزمونی برگزار شد.بهرامی ادامه داد : کار آموزش‌وپرورش تنها منوط به این بخش نیست بلکه در اداره سلامت با دانشگاه علوم‌پزشکی، جمعیت هلال‌احمر، اداره کل منابع طبیعی، اداره آسیب‌های اجتماعی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تفاهم‌نامه‌هایی دارد.

وی به تأسیس انجمن ورزشی معلولان در آموزش‌وپرورش استان اشاره کرد و گفت: در تابستان امسال حدود 22 نفر از جامعه معلولان آموزش‌وپرورش موفق به کسب مقام در سطح کشور شدند به‌ طوری‌که برای نخستین بار تیم فوتسال ناشنوایان استان در سطح کشور مقام نخست را در مسابقات شیراز کسب کرد و این‌ها نشان می‌دهد که دستگاه‌های استان به این باور رسیدند که جامعه معلول در استان وجود دارد و برای توانمند کردن آن‌ها باید اقدام کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.