رویترز: افزایش تولید اوپک به دنبال تزریق نفت ایران به بازار جهانی

بررسی‌ انجام شده بوسیله رویترز نشان می‌دهد، تولید اوپک در یک ماه اخیر به بالاترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز در گزارشی نوشت بررسی انجام شده بوسیله این خبرگزاری نشان می‌دهد تولید اوپک در ماه ژانویه 2016 (31 روز منتهی به 11 بهمن)، به بالاترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است. افزایش صادرات ایران به دنبال لغو تحریم‌ها و تولید بیشتر عربستان و عراق از دلایل این امر ذکر شده‌اند.

بنابر این گزارش، افزایش تولید اعضای اوپک با اظهارنظرهای اخیر مقامات آن‌ها مبنی بر نیاز به همکاری برای کاهش تولید به منظور کنترل بهای نفت، در تضاد است.

یکی از تحلیلگران «کومرتس‌بانک» در این خصوص گفت: گرچه بهای نفت در بازه زمانی طولانی افزایش خواهد یافت، درباره بهای فعلی آن هشدار می‌دهیم؛ زیرا منابع جدید مانند نفت ایران و عراق در راه است که شرایط را بدتر خواهد کرد.

به نوشته رویترز، در میان اعضای اوپک، ایران بیش از سایرین تولید خود را افزایش داده است. این کشور تمایلی به کاهش تولید ندارد؛ زیرا سودی که قرار است در نتیجه لغو تحریم‌ها عاید آن شود، کاهش بهای نفت را جبران می‌کند.

تولید اوپک در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 11 بهمن) به 32.60 میلیون بشکه در روز رسید. این میزان در ماه دسامبر (31 روز منتهی به 12 دی)، 32.31 میلیون بشکه در روز بود.

اوپک در نوامبر 2014 (31 روز منتهی به 11 آذر 93) در تصمیمی تاریخی، تولید را افزایش داد تا با کاهش بهای نفت، با تولیدکنندگان غیرعضو رقابت کند. از آن زمان، تولید 12 عضو اوپک شامل اندونزی به 1.65 میلیون بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار