باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سرلشکر ستاد "محمد سلیمی" کیست؟ + تصاویر

اخیرا فرمانده سابق کل ارتش به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد رشادت ها و پایمردی های بسیاری در دوران دفاع مقدس است و فرماندهان بسیاری از این نهاد نظامی در دوران دفاع مقدس از خود ایثار و فداکاری نشان دادند.


یکی فرماندهان آجا امیر سرلشکر ستاد "محمد سلیمی" فرمانده سابق کل ارتش و از رزمندگان و  فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن نقش مهمی در توسعه فرهنگ مقاومت و شهادت داشت.



سرلشکر  "محمد سلیمی"  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی بوده و دومین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از خرداد ۱۳۷۹ و پس از امیر سرلشکر ستاد "علی شهبازی"  با ارتقاء درجه‌اش از سرتیپی به سرلشکری به فرماندهی ارتش رسید.


سرلشکر ستاد


وی که در زمان جنگ ایران و عراق مسئول دفتر مشاوره امام  خمینی  (ره ) در امور نظامی و مسئول ستاد جنگ‌های نامنظم بوده‌است یک روز پس از انتصاب به فرماندهی کل ارتش، نشان درجه یک  "نصر" را دریافت نمود. در شهریور ۱۳۸۴  امیر سرلشکر "عطاءالله صالحی"   جانشین وی گردید.



**گزیده جملات  "سرلشکر سلیمی"  در زمان حیات

**نظر سرلشکر سلیمی درباره نقش ایثارگران در امنیت جمهوری اسلامی ایران


امیر سرلشکر ستاد "محمد سلیمی" با اشاره به امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا عنوان داشت: امنیت امروزمان را در منطقه مدیون خون شهدا هستیم .  وی ادامه داد: اگر امروز جنگ نرم، جنگ سايبری و هجمه رسانه‌ای عليه کشورمان وجود دارد مشکلاتی است که پيش‌روی هر انقلاب اصيل و دارای پيشرفتی  قرار می‌گيرد و با راه‌اندازی اتاق‌های فکر و ابتکار می‌توان با اين مشکلات مقابله کرده و کشور را به قله‌های  سعادت رساند.


سرلشکر ستاد



** نظر سرلشکر سلیمی درباره  حملات اسرائیل در منطقه

"امير سرلشكر محمد سليمي" درباره حملات ارتش اسرائیل  اظهار داشت: حمله رژيم صهيونيستی به سوريه برای تحت الشعاع قرار دادن آبروريزی  جنگ 8 روزه بود، زيرا وقتی كه بحث سوريه مطرح شود اين آبروريزی  كم‌رنگ می‌شود.


وی ادامه داد:  اين رژيم در جنگ 8 روزه با ذلت شكست خورد، اكنون با اين اقدامات درصدد اين است كه خاطره اين خواری  و ذلت را از اذهان ببرد.



**سرلشکر سلیمی در دهم بهمن ماه 94 به دیار باقی شتافت


امیر سرلشکر ستاد "محمد سلیمی" مشاور فرمانده معظم کل قوا و از فرماندهان آجا در تاریخ دهم بهمن ماه 94 به دیار باقی شتافت. جانشین معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت مراسم تشییع پیکر و ختم فرمانده سابق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران متعاقبا اعلام می شود.



سرلشکر "سلیمی" که در دوران دفاع مقدس و پس از آن همواره  در راه خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی داشت به دیار باقی شتافت ؛ اما در جملات خود در زمان حیات حمایت از ولایت فقیه را از مهمترین راهبردها می‌دانست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
انا لله و انا الیه راجعون . در گذشت امیر سالهای دفاع مقدس به مردم شهید پرور تسلیت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
روحش شاد یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
خدا رحمتشون كنه
و همنشين سيدالشهدا قرارشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
روحش باهم رزمان شهیدش قرین رحمت الهی.
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
در زمان خدمت سربازی این فرمانده عزیز فرمانده ارتش بود و ازنزدیک در ستاد انرا میدیم روحش شاد و یادش گرامی امیدوارم قدردان زحمات این عزیز باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
خدا رحمتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
روحش شاد ، یادش گرامی ، راهش مستدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
درگذشت رزمنده دفاع مقدس سرلشكرسليمي به خدمت مقام معظم رهبري وخانواده محترم تسليت عرض مي گويم وبراي بازمندگان صبروجميل واجرجزيل خواهانم روحش شاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
روحش قرین الطاف الهی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
روحش شاد و یادش گرامی
آخرین اخبار