باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

نگرانی شدید مقامات تل آویو از استقرار سامانه موشکی S300 در ایران + تصاویر

اسرائیل به دلایلی از تحویل سامانه موشکی S300 به ایران نگران است.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحویل سامانه های موشکی "اس 300" به یکی از موضوعات مهم چند ماهه اخیر تبدیل شده و انتظارات بر این است که سامانه موشکی مذکور هرچه سریعتر به ایران تحویل داده شود.  شبکه تلویزیونی "المیادین" گزارش داد:  نخستین محموله از موشکهای  "اس 300 " روسیه روز پنجشنبه از طریق دریای کاسپین  به ایران فرستاده خواهد شد.


یکی از اتفاقاتی که برخی از حکومت های منطقه را نگران کرده ،  تحویل سامانه موشکی "اس 300 " به ایران است که اخیرا یک هیاتی از اسرائیل به فدراسیون روسیه سفر کرده و درباره ساز و کار تحویل سامانه موشکی مذکور گفت و گو کرده است.



به نظر می‌رسد مسئولان بلند پایه اسرائیلی نگرانند تا مبادا سامانه موشکی "اس 300" به ایران برسد که اگر این اتفاق بیفتد یقینا ارتش رژیم صهیونیستی و خصوصا نیروی هوایی اسرائیل به دردسر بزرگی خواهد افتاد.



**سامانه موشکی اس 300 چه خصوصیاتی دارد؟

"اس300" یک سامانه موشکی سطح‌ به‌ هوای دوربرد با قابلیت استفاده در ارتفاع های گوناگون تا سقف مشخص است.  "اس300 " در حال حاضر یک خانواده است و انواع مختلفی از این سامانه با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده است.



چرا اسرائیل از




چرا اسرائیل از


هم‌اکنون  "اس300 پی‌ام‌یو (S-300PMU)" به‌عنوان یکی از مرگبارترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده  "اس300 " است که توانایی ردیابی و انهدام حدود 100 هدف را دارد. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان آماده‌سازی این نوع از سامانه‌ها، حدود 5 دقیقه‌ بوده که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس300 پی‌ام‌یو به شمار می‌رود.


سایت گلوبال سیکیوریتی درباره  "سامانه موشکی اس 300" نوشت: این سامانه یک سیستم دفاع ضد موشکی در برد بلند است که قادر به مقابله و حمله به هواپیماهای جنگی، موشک‌های کروز  و موشک‌های تاکتیکی و ... را در برد 200 کیلومتر دارد.  نوع " S-300PMU2  " یک موشک جدید با سر جنگی بزرگتر و راهنمایی بهتر است که طیف وسیعی از اهداف را تا   200 کیلومتر مورد اصابت قرار می دهد.


سایت مذکور ادامه داد:  "سامانه موشکی اس 300"  یک سیستم دفاع هوایی برای دفاع از تأسیسات حیاتی دولت و نیروهای مسلح  و مقابله و انهدام  هواپیماهای پیشرفته، موشک های کروز استراتژیک، موشک های بالستیک تاکتیکی  و سلاح های دیگر  است.


این سایت ادامه داد:  "سامانه موشکی اس 300"  سرعت عمل بالایی برای مقابله با هواپیماهای دشمن (فرضی) دارد و از 4  قسمت  پست فرماندهی ، شش مجتمع موشکی دفاع هوایی 90Zh6E2  ؛ موشک  دفاع ضد هوایی     48N6E       و امکانات و تاسیسات پشتیبانی تشکیل شده است.



**تجهیزات  هوایی و موشکی اسرائیل

اسرائیل دارای جنگنده های پیشرفته "اف 16" و "اف 22" بوده و  موشک های پیشرفته زمین به زمین "جریکو" را در اختیار دارد که سامانه دفاع موشکی "اس 300 " می‌تواند به راحتی این جنگنده ها را شکار کند.


دومین نکته ای که اسرائیل از آن نگران بوده اینکه آن ها شاید در حملات هوایی بر روی برخی کشورهای منطقه حساب کرده اند و برای مثال شاید نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بتواند از پایگاه های هوایی "اینجرلیک" یا "شاهزاده سلطان" استفاده کند که وجود سامانه های دفاع موشکی "اس 300" در مرزهای ایران اجازه هرگونه مانور را از نیروی هوایی ارتش اسرائیل خواهد گرفت.



چرا اسرائیل از



روزنامه  "ماسکوفسکی کامسامولتس"  نوشت: سامانه های پدافند هوایی  "اس-300 " تسلیحات دفاعی است و تحویل این تسلیحات به ایران برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی شود.  روزنامه روسی خاطرنشان کرد: تحویل  "اس-300  "  به ایران موجب تقویت توانمندی دفاعی این کشور و دفاع در برابر تهدیدات احتمالی هوایی از سوی کشورهای دیگر خواهد شد.


"ویکتور موراخوفسکی"  کارشناس نظامی روس و عضو شورای کارشناسان کمیسیون صنایع نظامی تحت نظارت دولت روسیه گفت: تحویل تسلیحات  "اس-300 " به ایران با توجه به ماهیت دفاعی این تسلیحات هیچ تهدیدی برای آمریکا و اسراییل به وجود نمی آورد.

چرا اسرائیل از


وی افزود:  تحویل این تسلیحات به ایران بر مقاصد تجاوزگرانه و خصومت طلبانه کشورهای دشمن این کشور  تاثیر و آنها را از تحقق این مقاصد در قبال ایران باز می دارد. کارشناس روس گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که امریکا و اسراییل تا پیش از امضای برجام ، گزینه اجرای عملیات نظامی علیه مراکز هسته ای ایران را بعید نمی دانستند.


دلیل دیگری که نگرانی اسرائیل را ایجاد می‌کند اینکه آن ها فکر می‌کنند که از فاصله دور و با موشک زمین به زمین "جریکو" می‌توانند مراکز حساس و زیر ساخت های مهم اقتصادی و نظامی ایران را هدف قرار دهند که این سامانه در مقابل هرگونه تهدیدی می‌تواند موفقیت آمیز عمل کند و مراکز حساس و زیر ساخت های مهم را تحت پوشش قرار دهد.



**تهدیدات نظامی اسرائیل و پاسخ سردار جزایری

مقامات بلند پایه "تل آویو" همچون "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "موشه یعلون" وزیر جنگ اسرائیل همواره از استفاده نیروی هوایی و موشکی علیه ایران به عنوان یک حربه در جنگ روانی استفاده می‌کردند که با سامانه موشکی "اس 300" این تهدیدات کمرنگ خواهد شد.



هر چند که بدون سامانه "اس 300" هم مقامات کشورمان همواره به لفاظی های رژیم صهیونیستی پاسخ داده اند. سردار سرتیپ پاسدار "مسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   درباره تهدیدات نظامی اسرائیل اظهار داشت: به اذعان همه کارشناسان عالی رتبه نظامی رژیم صهیونیستی صرفا بلوف می‌زند و قادر به کمترین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست.
 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح  خاطر نشان کرد: هم صهیونیست‌ها و هم آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که چنانچه کوچکترین هجمه‌ای صورت بگیرد، همان لحظه شمارش معکوس نابودی اسرائیل را خودشان رقم خواهند زد (بیشتر بخوانید).

 
به نظر می رسد اسرائیل با تحویل سامانه موشکی "اس 300" به ایران تقریبا برای حمله هوایی (احتمالی) علیه کشورمان خلع سلاح خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران برگ برنده ای برای هرچه بیشتر منزوی کردن اسرائیل در دست خواهد داشت. 

 
گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/   



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
اسراییل F22نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
وای اگر سید علی حکم جهادم دهد امریکا و اسراییل هرگز نتواند که جوابم دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
اسراییل f 22 نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
اسراییل f 22 نداره
سایلنت ایگل پیشرفته ترین جنگنده شه که نوع جدید f 15 ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
نباید دلمان به اس 300 روس خوش باشد به دنبال ساخت اس 400 و کمی پیشرفته تر اس 500 باشیم نه دلمان را به سلاح وارداتی خوش کنیم که بعداز مدتی وسیله ای از آن خراب یا تاریخ مصرفش گذشته باشد روس آنرا به ما ندهد و ما بمانیم توی آنپاس . نباید اجازه دهیم کسی یا کشوری ما را در آمپاس قرار دهد چون ما می توانیم . اگر قرا است فقط دلمان به این سامانه وارداتی خوش باشد بهتر است وارد ایران نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
آمریکا و اسرائیل و سعودی ها و اردوغان و داعش هیچ غلطی نمی توانند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
زنده باد ایران و ایرانی کور باد چشم دشمنان ایران چه خودی چه خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
لازم به ذکر است که اسراییل جنگنده اف 22 ندارد. در مقاله بخش تجهیزات اسراییل به غلط عنوان شده که اسراییل اف 22دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
جان هر کی دوست دارین اون اف 22بر دارین اسرائیل اف 22نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
لطفا از در بخش نظامی از کارشناسان استفاده کنید. هر کسی می دونه که اسراییل جنگنده اف 22 نداره در ضمن نمیشود با اطمینان گفت که سامانه اس سیصد میتواند جنگنده های اف 22 رو کشف کند و حتی درباره سامانه اس چهارصد هم نمیشه با اطمینان گفت که نویسنده شما اینقدر با اطمینان گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
اسرائیل بداند ما جوانان ایرانی جانمان را در راه این انقلاب و این کشور و رهبرمان سیدعلی خامنه ای اگر فرمان دهد اسرائیل را با خاک یکسان میکنیم جوری که هواپیماهای بلند شده از خاکتان ندانند به کجا بشینند ......مرگ براسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر آلسعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
با دادن شهدا بابت این مرزو بوم و داشتن جوانان و شیرمردانی چون سلیمانی و جزایری .... هیچ کس جرعت نگاه چپ به کشورمان را نخواهند داشت بقول یکی از این شیرمردان که ازش پرسیدند اگر جنگنده های اسرائيل به ایران حمله کنند شما چه خواهید کرد در جواب گفته بود که اگراین اتفاق بیافتد جنگنده های اسرائيل در برگشت پایگاهی نخواهند داشت که برگردند در سه سوت اسرائيل با خاک یکسان خواهد شد. شیر مادرتان گوارای وجودتان
Germany
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
مگه ایران خودش اس-300رو نساخته ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
اسراییل اف ۲۲نداره لطفا اصلاح کنید
آخرین اخبار