بندرعباس،

یارانه کتاب و نشریات افزایش می یابد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت : حدود ۳۵ درصد یارانه کتاب و نشریات در اعتبارات سال آینده افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بندرعباس؛علی اصغر کاراندیش در مراسم گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در بندرعباس با اشاره به اینکه گرانی کتاب و کاغذ یکی از عوامل مهم کم رونقی مطالعه در کشور است  افزود:هدف از افزایش اعتبار حمایت بیشتر از بخش کتاب و کتابخوانی گرانی است.

وی  سوق دادن امکانات به سمت استانها به خصوص در حوزه فرهنگ و کتاب را  از مهمترین سیاستهای این وزارتخانه عنوان کرد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم گفت : برپایی نمایشگاه کتاب در هرمزگان بزرگترین رویداد فرهنگی استان است که در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر است.
همایون امیرزاده افزود : برگزاری نشستهای تخصصی با موضوع کتاب نیز با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه در استان نقش مهمی ایفا می کند.

استاندار هرمزگان نیز در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب هرمزگان در بندرعباس گفت: بر اساس آمار ۳۰ ناشر در استان هستند که حدود ۵۰ درصد آنها غیر فعال اند.

جاسم جادری بر افزایش شمار ناشران و نویسندگان در استان و حضور آنها در نمایشگاههای بین المللی کتاب تاکید کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود : در این نمایشگاه بیش از ۶۷۰ ناشر بین المللی ،داخلی و استانی ۶۰۶ هزار عنوان کتاب  را در ۴۴۱ غرفه ارائه می کنند .

درویش نژاد افزود: در این نمایشگاه که از این شمار پنجاه و شش هزار عنوان کتاب داخلی و ۱۰ هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی است.
وی گفت: برای نخستین بار بیش از چهارده کشور خارجی از جمله انگلیس ،آلمان روسیه ،سوریه، کره شمالی، هند ،لبنان و عراق دراین نمایشگاه شرکت کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود : ۵۰ رسانه دیجیتال هم در نمایشگاه رسانه های دیجیتال این نمایشگاه فعال است.

فروش کتاب با سی درصد تخفیف ارائه و کارت الکترونیک برای اصحاب رسانه ،فرهنگیان و دانشگاهیان داده می شود.


سیزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان تا ۱۶ بهمن دایر است .

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کتاب ، یارانه ، نشریه ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.