رشت؛

سرکنسول جدید روسیه در رشت

در مراسمی در استانداری گیلان کنستانتین آکسیف به عنوان سرکنسول جدید روسیه در رشت معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ استاندار گیلان امروز در مراسم معارفه سرکنسول روسیه در رشت افزود : با توجه به اینکه سرکنسول جدید روسیه در رشت ، نمایندگی سفارت این کشور در چند استان ایران را بر عهده دارد می تواند با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در گیلان اقدامات بین استان های کشور با روسیه را منسجم تر سازد .

محمدعلی نجفی وجود منطقه آزاد انزلی و بنادر آستارا و انزلی را از توانمندی های اقتصادی گیلان برای توسعه روابط تجاری با روسیه اعلام کرد و گفت : با توجه به اینکه گیلان توانمندی های زیادی در تولید محصولات کشاورزی و مواد پروتئینی دارد می توان با تکیه بر این توانمندی و با بهره مندی از امکانات گمرکی و بندری گیلان صادرات به کشور روسیه را هر چه بیشتر توسعه داد.

سفیر روسیه در ایران هم بر ضرورت توسعه روابط بین 2 کشور تاکید کرد و افزود : دیدار رییس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب زمینه افزایش این روابط را فراهم کرد.

لوان جاگاریان با اشاره به ممنوعیت سفر گردشگران روسی به ترکیه و همچنین ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از ترکیه به روسیه گفت : این وضعیت فرصتی مناسب برای گسترش روابط ایران و روسیه در زمینه گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

کنستانتین آکسیف سرکنسول جدید روسیه در ایران نیز از آمادگی اش برای توسعه روابط گیلان با روسیه به ویژه استان های جنوبی این خبر داد.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران همچنین در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی – کشاورزی و صنایع و معادن گیلان به بازگشایی خط اعتباری 5 میلیارد دلاری ایران و روسیه در سفیر اخیر رییس جمهور این کشور به ایران اشاره کرد و افزود : می توان بخشی از این اعتبار را برای تامین تجهزات پرورش ماهی در قفس در گیلان اختصاص داد.

هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی – کشاورزی و صنایع و معادن گیلان نیزگفت : نمایشگاه تولیدات ایران در آستراخان روسیه در خرداد ماه سال آینده برگزار می شود .

سرکنسول پیشین روسیه در رشت ماکسیم بارانف بود.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: گیلان ، روسیه ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.