مشهد؛

آغاز مسابقات بین المللی شطرنج جام فردسی

مسابقات بین المللی شطرنج جام فردوسی با حضور بیش از 200 شطرنج باز از 15 کشور جهان در خانه شطرنج مشهد آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ؛رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: شطرنج بازان خارجی از کشورهای اوکراین، ارمنستان، گرجستان، روسیه، آذربایجان، هلند، فرانسه، مالزی، لیتوانی، ترکیه، افغانستان و چند کشور دیگر در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند.

محمدرضا وجدانی با اشاره به این که این مسابقات در 9 دور برگزار می شود، افزود: مبلغ 15 هزار دلار جایزه برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به حضور سرگئی تی بیاکف قهرمان شطرنج اروپا و از شطرنج بازان به نام جهان در مشهد خبر داد و گفت : تی بیاکف روز گذشته با 50 شطرنج باز به صورت همزمان مسابقه داد.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی همچنین از برگزاری یک دوره آموزشی شطرنج توسط تی بیاکف خبر داد و گفت: این دوره آموزشی از 17 تا 30 بهمن به منظور ارتقاء سطح دانش شطرنج بازان استان برگزار می شود.

 محمدرضا وجدانی در ادامه به پخش آنلاین این دوره از مسابقات از طریق شبکه جهانی اینترنت خبر داد و بیان کرد: 12 میز اول مسابقات به صورت آنلاین از شبکه جهانی اینترنت پخش می شود که با این کار، پیگیری و نتایج مسابقات از سراسر جهان امکان پذیر است.

این دوره از مسابقات که از دیروز آغاز شده تا 15 بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.