مشهد؛

کاهش 3.4 درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از کاهش نرخ بیکاری در خراسان رضوی و ارتقا 8 رتبه ای بهبود فضای کسب و کار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در پاسخ به خبرنگاران رسانه های مختلف در نشست خبری صبح امروز از کاهش نرخ بیکاری در 9 ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: در حالیکه در تابستان امسال نرخ بیکاری به 14 و 9 دهم درصد رسیده بود، با 3 و 4 دهم درصد کاهش به 10 و 8 دهم درصد نرخ بیکاری رسیدیم که رتبه استان را از رتبه 3 به 16 ارتقا داده است.

علیرضا رشیدیان همچنین از ارتقای 8 رتبه ای استان در بهبود فضای کسب و کار از رتبه 19 به رتبه 11 خبر داد و افزود: 80 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با 400 مصوبه به جذب و سرمایه گذاری 175 میلیون دلار در 9 ماه گذشته انجامیده است.

وی تاکید کرد: در 6 ماهه سال جاری هزار نفر در قالب 273 شرکت با سرمایه ورودی 175 میلیون دلار نسبت به سرمایه گذاری در استان اقدام کرده اند، در حالیکه سال 91، 140 نفر در قالب 46 کشور خارجی ثبت شده با سرمایه 14 میلیون دلار در استان سرمایه گذاری کردند.

استاندار خراسان رضوی درخصوص پیشرفت سیاستهای اقتصاد مقادمتی در استان گفت: استان ما در تدوین این سیاستها پیشرو است و در نیمه اول سال 93 کتاب سیاستهای اقتصاد مقاومتی را تنظیم کرده و برای برنامه ششم توسعه نیز پیشنهاداتی داشته ایم.

رشیدیان همچنین درباره قطار برقی مشهد-تهران افزود: با امضای قرارداد میان ایران و چین، شهرهای مسیر تهران مجهز به قطار حومه ای برقی می شود.

وی با بیان اینکه فاینانس قطار حومه ای مشهد-گلبهار نیز به امضا رسیده است، گفت: از سه قطعه این پروژه دو قطعه به اتمام رسیده و قطعه سوم نیز با رفع مشکلات به اتمام می رسد.

استاندار خراسان رضوی افزود: بناست قطار حومه ای مشهد-گلبهار به مشهد-چناران هم افزایش یابد؛ اما قطار مشهد-گرگان هنوز در مرحله رایزنی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.