مشهد؛

جشنواره رویش به مشهد بازگردد

استاندار خراسان رضوی از بازگشت جشنواره رویش به خاستگاه اصلی اش، مشهد و برگزاری جشنواره فیلمهای معناگرا در سال آینده در مشهد استقبال و بر ضرورت حمایت از هنرمندان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی در نشست خبری صبح امروز گفت: استان ما از ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری برخوردار است و افراد شاخص و صاحب نامی در این عرصه ها دارد که باید حوزه تاثیرگذاری خود را از مرزهای استانی فراتر ببرند.

علیرضا رشیدیان برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری از جمله جشنواره فجر را دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر استان دانست و تاکید کرد: با برگزاری جلساتی با 12 گروه از هنرمندان استان و پیگیری های نهادها و سازمانهای مختلف از جمله ارشاد، حوزه هنری و سازمان سینمایی و با کسر از هزینه های جاری دستگاه ها با و مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی توانستیم قول برگزاری جشنواره فیلم فجر را بطور کامل در مشهد به علاقمندان این حوزه بدهیم.

وی به برگزاری جشنواره فیلمهای معناگرا در سال آینده در مشهد اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلمهای معناگرا نمی تواند خاستگاهی غیر از مشهد داشته باشد؛ زیرا وجود پربرکت امام رضا(ع) و ظر فیت معنوی و فرهنگی مشهد این مساله را ایجاب می کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: تمام ساز و کارها برای مدیریت این جشنواره در مشهد با محوریت معاونت سینمایی وزارت ارشاد و انجام شده است.

رشیدیان در پاسخ به خبرنگار باشگاه درخصوص جشنواره رویش تاکید کرد: اگرچه جشنواره رویش از مشهد آغاز شد ولی به دلیل مشکلات مالی و ظرفیتهایی که در کشور موجود بود، از مشهد فراتر رفت اما می توانیم جشنواره رویش را هم با مرکزیت مشهد برگزار کنیم.

وی درباره دیگر جشنواره های فرهنگی هنری کشور گفت: نه تنها جشنواره فجر، رویش و فیلمهای معناگرا باید در مشهد حضور داشته باشند، که جشنواره عمار نیز باید با قوت در مشهد برگزار شود زیرا نگاه ما در بحث هنر سلیقه ای نیست و باید ظرفیت فعالیتهای هنری برای همه سلایق در استان وجود داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی در خصوص برنامه های مشهد 2017 نیز گفت: در حوزه معماری و شهرسازی 36 پروژه، حمل و نقل 32 پروژه، هوشمندسازی 13 پروژه و عمرانی و زیرساختی 18 پروژه برای مشهد 2017 در نظر گرفته ایم و تاکنون 7 درصد از بودجه عمرانی استان به این طرح ها اختصاص یافته است.

رشیدیان افزود: پیش بینی می شود از بودجه عمرانی سال 95 نیز بیش از 10 درصد به برنامه های مشهد 2017 اختصاص یابد.

وی درباره مساله لغو اجلاس وزاری فرهنگ در مشهد 2017 گفت: آیا اساسا چیزی به نام مصوبه برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ در مشهد 2017 وجود داشته یا صرفا طرحی از سوی ایران ارائه شده است؟

استاندار خراسان رضوی این سوال را مطرح کرد که: آیا واقعه مهم و فرصت تاریخی مشهد 2017 منحصر به حضور چند ساعته وزرای فرهنگ است که غالبا معاونین یا نمایندگان آنها در این اجلاس شرکت می کنند؟

رشیدیان تاکید کرد: ما پیگیری های لازم را برای بازگرداندن این اجلاس به مشهد انجام می دهیم اما اگر به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد، برنامه های مشهد 2017 تعطیل نخواهد شد و می توانیم از ظرفیت اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی، اجلاس روسای دانشگاه های کشورهای اسلامی، اجلاس وزاری نفت و گاز کشورهای اسلامی و موضوعات دیگر که با وزیر ارشاد مطرح شده است، نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی همچنین از بهره برداری از سالنهای ورزشی شنا و سوارکاری در آینده نزدیک در مشهد خبر داد و گفت: این سالنها نیز با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری می رسد و سالن سوارکاری ما بهترین سالن شرق کشور خواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.