شهرکرد؛

اشتغال پایدار جوانان دغدغه اصلی دستگاه های دولتی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اشتغال پایدار جوانان دغدغه اصلی دستگاه های دولتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی در نشست ستاد امور ساماندهی جوانان این استان افزود: در دولت یازدهم، افزون بر 25 هزار شغل برای جوانان چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

وی افزود: این اشتغال زایی، با بهره برداری از طرح های صنعتی، کشاورزی و ...، یا به واسطه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال صورت گرفته است.

سلیمانی گفت: بانکهای عامل در این دو سال حدود 24 هزار میلیارد ریال تسهیلات و اعتبارات برای اشتغال اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اجرای برجام تاکید کرد: با ایجاد فضای باز اقتصادی و فرو ریختن دیوار ظالمانه تحریم، زمینه های همکاری اقتصادی با کشورهای بزرگ و صنعتی و سرمایه گذاری خارجی فراهم شده و این نیز سرمایه گذاری در استان و ایجاد زمینه های اشتغال پایدار برای جوانان را در پی دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال یادآور شد: حضور حداکثری در این انتخابات مهم باعث افزایش قدرت رایزنی و چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در محافل بین المللی خواهد شد و یاس و ناامیدی دشمنان را دو چندان خواهد کرد.

سلیمانی تأکید کرد: انتخابات امسال نیز حماسه ای دیگر را در کشور رقم خواهد زد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به وجود 208 هزار جوان در این استان گفت: در حال حاضر بیش از 170 مورد سمن های جوان در استان ثبت و ساماندهی شده و در آینده ای نزدیک با ایجاد خانه سمن ها، مکانی به صورت دائمی برای فعالیت سمن های جوانان فراهم می شود.

عبدالرحمان قاسمی افزود: نخستین مجمع خیران ازدواج استان برای کمک به ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار و فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان، با  تشکیل اولین جلسه اعضاء هیئت مدیره آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: شهرکرد ، اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.