آبزرور: روحانی به چیزی بیش از دعای پاپ نیاز دارد

یک نشریه آمریکایی نوشت: دعای پاپ ضرری برای روحانی ندارد اما او به بیش از این‌ها نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی «آبزرور» در گزارشی نوشت: رئیس جمهور ایران به چیزی بیش از دعای پاپ نیاز دارد.

 بر اساس این گزارش، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در 26 ژانویه 40دقیقه وقتش را به دیدار با رئیس جمهور ایران اختصاص داد و در خاتمه «حسن روحانی» از وی خواست برایش دعا کند. اتفاقی که رویدادی بسیار بزرگ است.

 آبزرور نوشت: اسلام به‌ ویژه مذهب شیعه، خصومت زیادی با پاپ و کاتولیک‌ها داشته و دیدار روحانی از رم را باید گامی فوق‌العاده  به سوی کاهش تنش‌ها دانست. حرکتی که به یقین مثبت است.

در ادامه این مطلب با اشاره به تلاش ایران برای نوسازی ناوگان هوایی به ویژه قرارداد با شرکت ایرباس فرانسه ‌آمده است: هنوز مشکلات ناشناخته بسیاری وجود دارند که روحانی باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کند و او احتمالا در داخل کشور دردسرهایی خواهد داشت.

آبزرور با ادامه با اشاره عینی به موضوع انتخابات هفتم اسفند ماه سال جاری در ایران نوشت: باید انتخابات پارلمانی و مجلس خبرگان رهبری را با دقت رصد کنیم. البته اهمیت مجلس خبرگان بیشتر است.

به نوشته این رسانه، عدم احراز صلاحیت «حسن خمینی»  44 ساله نسبتا جوان، ضربه‌ای بزرگ به روحانی و برنامه‌های کاری او است.

 این نشریه آمریکایی در خاتمه نوشت: هرچند روحانی شاید در اروپا این‌گونه القا کند که وضعیت کشورش بعد از تحریم‌ها عادی شده و یا دست کم اینک راحت شده است اما این امر با برگزاری انتخابات ماه فوریه (اسفند) در ایران مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار