رویترز: سفر روحانی به اروپا با استقبال روبرو شد

خبرگزاری رویترز در گزارشی، به سفر رئیس جمهور کشورمان به اروپا پس از برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ایتالیا و ایران روز دوشنبه در آغاز سفر آقای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به اروپا، چند قرارداد تجاری به ارزش میلیون‌ها دلار امضا کردند. هدف از این سفر، بهبود روابط ایران با کشورهای غربی پس از چند سال تحریم اقتصادی عنوان شد. 

روحانی که در راس یک هیات ۱۲۰ نفره از مقامات ارشد تجاری و وزرا به اروپا سفر کرده است، دو روز در رم خواهد بود. وی سپس روز چهارشنبه به فرانسه خواهد رفت تا بدیت ترتیب، روابط دیپلماتیک تهران را در دوره آشوب منطقه خاور میانه ارتقا دهد. 

متئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا، درباره سفر روحانی به این کشور گفت: «این تنها آغاز سفر است. بخش‌هایی وجود دارد که ما باید در آن‌ها همکاری نزدیکتری داشته باشیم. من اطمینان دارم این سفر، بخشی اساسی از توانایی‌های ما برای غلبه مشترک بر تروریسم، بی‌رحمی و شرارت خواهد بود که باید به صورت مشترک با آن مقابله کنیم.» اشاره وی در این سخنان به صورت خاص به تروریست‌های داعش بود. 

روحانی قرار بود در ابتدا در ماه نوامبر به اروپا سفر کند، اما این سفر در پی حمله داعش به پاریس لغو شد. 

رویترز در ادامه این گزارش نوشت: روحانی به شدت درتلاش است تا دانش و محصولات غربی را به ایران باز گرداند تا ثابت کند توافق هسته‌ای به کاهش مشکلات اقتصادی آن‌ها کمک خواهد کرد. 

ایران پیش‌تر از طرح‌های خود در خصوص خرید بیش از ۱۶۰ هواپیمای اروپایی خبر داد که بیشتر آن‌ها ایرباس هستند. 

در میان موافقتنامه‌هایی که روز دوشنبه امضا شد، می‌توان به توافق در خصوص ساخت خط لوله انتقال نفت با شرکت «سایپم Saipem» اشاره کرد که ارزش آن بین چهار تا پنج میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین ایران قراردادی به ارزش پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو با شرکت فولادسازی «دانیلی Danieli» و قراردادی به ارزش چهار میلیارد یورو باشرکت زیرساخت «کندوته دآکوا Condotte d «Acqua» امضا کرد. 

 «پاتریک پویان» ریس گروه نفتی توتال از جمله مدیران ارشد فرانسوی است که قرار است نشست رو در رو با آقای روحانی داشته باشند. 

آقای روحانی قرار است روز سه شنبه پیش از دیدار با پاپ فرانسیس، خطاب به بیش از ۵۰۰ فعال اقتصادی ایتالیا سخنرانی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار