فرانس 24:سفر رییس جمهوری ایران به ایتالیا و فرانسه، بیشتر جنبه اقتصادی دارد

شبکه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی با اشاره به آغاز سفر اروپایی رییس جمهوری ایران به ایتالیا و فرانسه، تاکید کرد که این سفر مهم بیش از آنکه جنبه سیاسی داشته باشد، جنبه اقتصادی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فرانس 24 ، در گزارش این شبکه ی خبری آمده است، پس از توافق هسته ای وین و بعد از اجرایی شدن آن، حسن روحانی رییس جمهوری ایران امروز برای دیداری سیاسی-اقتصادی راهی رم و پاریس شد.

فرانس 24 تصریح کرد البته این سفر بیش از آنکه جنبه سیاسی داشته باشد، جنبه اقتصادی دارد. اعلام خبر سفر رییس جمهوری ایران به فرانسه و تمایل تهران به خرید هواپیمای ایرباس فرانسه، اولین اطلاعیه تجاری مهم ایران پس از لغو تحریم‌های اقتصادی به نظر می‌رسد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان حمل و نقل هوایی ایران، ایران فقط تنها 256 فروند هواپیمای مسافربری دارد که تنها 150فروند از آن، آن هم با میانگین عمر بیست ساله، عملیاتی هستند.

پیتر هاربیسون مدیر بخش عملیاتی مرکز هوانوردی فرانسه درباره تمایل ایران به خرید هواپیماهای ایرباس می گوید: هم اکنون مقامات ایران علاقه مند هستند که کارها به سرعت انجام شوند. اما این اقدامات نیازمند سرمایه گذاری مالی و قراردادهای محکم و شفافی هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار