امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان؛

اقوام مختلف استان زمینه تعالی و پیشرفت استان را فراهم کنند

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: اقوام و مذاهب مختلف استان می توانند با وحدت و همبستگی مشکلات را برطرف و زمینه تعالی و پیشرفت این منطقه و کشور را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان در همایش راهکارهای تقریب اقوام و مذاهب گفت: هر یک از اقوام و مذاهب دارای یک سری ویژگی هایی هستند که با شکوفایی و بهره گیری از این ویژگی ها، توسعه و آبادانی کشور را رقم می زنند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با اشاره به اینکه تنوع مذاهب و اقوام می تواند عاملی مهم در پیشرفت و ترقی هر جامعه ای بحساب آید.تصریح کرد :ایران اسلامی اقوام و مذاهب مختلفی وجود دارند که هر یک به عنوان یک فرصت می توانند مسیرهای پیشرفت و توسعه کشور را هموار کنند.

وی اظهارکرد : با توجه به اینکه خداوند در قرآن کریم اختلاف و تفرقه را منع و بر اخوت و برادری تاکید کرده و راه رسول مکرم اسلام (ص) نیز راه اعتدال و میانه روی است بر این اساس همه وظیفه دارند در این مسیر حرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: بهترین راه رسیدن به اعتدال و میانه روی سعه صدر، از خود گذشتگی و دور اندیشی است.

وی گفت: اقوام و مذاهب مختلف باید روز به روز به یکدیگر نزدیکتر شوند تا با افزایش زمینه اتحاد و دوستی آنان راه رسیدن به سعادت برای همگان فراهم شود.

وی با بیان اینکه عامل رشد و تعالی ملت ها وحدت است تاکید کرد: زمانی که مشترکات ارج نهاده شوند اختلافات نیز حل می شود.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.