زاهدان ؛

رونمایی از سند مدیریت یکپارچه سازی تالاب هامون

نخستین سند تدوین مدیریت یکپارچه سازی تالاب بین المللی هامون در زابل رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان در این مراسم که بمناسبت روز جهانی تالاب ها برگزار شد گفت: برای تهیه سند مدیریت یکپارچه سازی تالاب بین المللی هامون از نظرات تمام افراد و بهره برداران این تالاب استفاده شده است .

عرب تصریح کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به منطقه سیستان با تشکیل زنجیره انسانی مردم سیستان مواجه شد که این امر نشان می دهد آنان به تالاب بین المللی هامون تعصب دارند به طوری که وظیفه مسئولان را سنگین تر کرده است.

وی از نگاه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان به تالاب هامون تقدیر کرد و گفت: وی شخصا به موضوع این تالاب ورود و ماموریت تدوین طرح مدیریت یکپارچه سازی آن را به محیط زیست محول کرد.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان همچنین از اختصاص 85 میلیارد ریال اعتبار برای احیای تالاب بین المللی هامون در سال 94 خبرداد و گفت: ردیف بودجه این اعتبار مشخص شده ولی تاکنون هیچ مبلغی به آن اختصاص پیدا نکرده که استاندار سیستان و بلوچستان تاکنون چندین مکاتبه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی رئیس جمهوری انجام داده است.

وی با اشاره به تدوین طرح سه ساله برای راهکارهای مقابله با بادهای 120 روزه سیستان، بیان کرد: این طرح با نگاه به معیشت و زیست مردم با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ستاد بحران و دیگر دستگاه های مرتبط در بخش های مختلف در شورای برنامه ریزی استان مطرح و تصویب شده است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار ویژه زابل نیز گفت: احیای تالاب بین المللی هامون سبب حل مسائل و مشکلات مردم منطقه می شود.

هوشنگ ناظری گفت : فعالیت های خوبی طی دو سال اخیر برای احیای دوباره تالاب هامون انجام شده به طوری که این تالاب در سطح منطقه ای، استانی، ملی و بین المللی مطرح شده که باید از تلاش معاونان و استاندار سیستان وبلوچستان و سازمان های مردم نهاد تشکر کرد.

وی با بیان اینکه رسانه ها به صورت ملی و بین المللی موضوعات هامون را در برد جهانی مطرح کردند، گفت: برای مبارزه با خشکسالی روش های علمی، کارشناسی و پرهیز از اقدامات سلیقه ای و غیر کارشناسی برای تالاب بین المللی هامون نیاز است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.