مشهدی عباسی: ضرورت ارزیابی برنامه‎های قبل برای ایجاد پویایی در برنامه ششم

نماینده دماوندگفت: برنامه‌های قبل نشان داد که اقتصاد بسیار شکننده است و لازم است برنامه ششم با نگاهی جدید ارائه شود.

مشهدی عباسی: ضرورت ارزیابی برنامه‎های قبل برای ایجاد پویایی در برنامه ششمبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس در طی اظهارات خود در صحن علنی گفت: نکته مهم پیرامون لایحه برنامه ششم توسعه ارزیابی برنامه‌های قبل به ویژه برنامه چهارم و پنجم است.
 
وی در ادامه با طرح چند سوال افزود: آیا این برنامه ادامه همان برنامه‌های قبلی است، ایا برنامه‌های قبل با وجود درآمدهای کلان نفتی توانسته اقتصاد کشور را پویا و از حالت تک محصولی خارج کند؟ آیا دولت آماری از سرمایه هم‌وطنان در کشورهای مختلف دارد؟ جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در برنامه‌های قبل تا چه میزان محقق شده است؟
 
عباسی افزود: برنامه‌های قبل نشان داد که اقتصاد بسیار شکننده است بنابراین لازم است برنامه نویسان با دعوت از نخبگان برنامه ششم را با نگاهی جدید و محتوایی مطلوب، تنظیم و ارائه نمایند و باید گفت برنامه خوب یقینا نتیجه خوبی خواهد داشت.
 
وی گفت: لازم است برنامه پنجم یک سال تمدید و برنامه ششم براساس واقعیت‌ها تنظیم گردد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در تذکر به وزیر نفت و سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه دارای پتانسیل گردشگری هستند اما به دلیل همسایگی با تهران اجازه توسعه صنعت در آنها وجود ندارد بنابراین لازم است جهت انجام اشتغال و درآمد در حوزه گردشگری فعالیت‌هایی صورت گیرد.
 
نماینده مردم دماوند وفیروزکوه ادامه داد: اخیرا برای انتقال گاز به لاریجان منابع گردشگری و محیط زیست دماوند در حال تخریب می‌باشد که باید مسیرهای مناسب برای این انتقال لحاظ گردد.
 
وی با انتقاد از وزیر نفت افزود: مشخص نیست دلیل عدم پاسخگویی وزارت نفت در طول سه ماه گذشته چیست، چرا وزارت نفت در تخریب محیط زیست عجله دارد.
 
عباسی در بخش دیگری در تذکر به وزیر اطلاعات گفت: پوشش تلفن همراه از اتوبان شهید بابایی تا حوزه انتخابیه اینجانب مناسب نیست که با توجه به تردد زیاد در جاده کوهستانی این مسیر ضرورت دارد این پوشش وضعیت بهتری داشته باشد.
 
وی در ادامه با تشکر از وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: نصب روشنایی آزاد راه پردیس تا رودهن و نیز دماوند تا فیروزکوه جای تقدیر دارد و باید این طرح به اتمام برسد.
 
نماینده مردم دماوند در تذکر به وزیر ورزش و جوانان افزود: ضمن تشکر از زحمات مسئولین لازم است در بکارگیری جوانان در شهرستان‌ها اقدامات جدی صورت گیرد و باید گفت که عملکرد وزارتخانه مذکور در دو سال اخیر بسیار ضعیف بوده و این وزارتخانه فقط درگیر رسیدگی به تیم‌های بزرگ می‌باشد.
 
وی گفت: طی سالهای گذشته درآمد ادارات ورزش و جوانان حوزه انتخابیه بنده به خزانه داری واریز شده اما حداقل 50 درصد آن نیز بازنگشته است.

عباسی در بخش دیگری در تذکر به وزیر جهاد و کشاورزی گفت: به دامداران و تولیدکنندگان در خصوص تخریب سکونت‌گاه‌های آنان برای مراقبت از دام‌های خود بی‌توجهی صورت گرفته و نیز در سالجاری باغداران حوزه بنده متضرر شده‌اند.
 
عباسی در بخش دیگری در تذکر به وزیر بهداشت تصریح کرد: مردم دماوند از طرح تحول سلامت بی‌نصیب مانده‌اند و نیز در بودجه 95 انگیزه‌ای برای تصویب بودجه‌های وزارت بهداشت در مجلس وجود ندارد.
 
وی در پایان تأکید کرد: لازم است جهت تعیین تکلیف بیمه‌گران محصولات کشاورزی توجه و رسیدگی ویژه صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار