کرمان؛

کرمان دانشگاه برتر در پیاده سازی طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد

با برگزاری نخستین همایش کشوری طرح مبتنی بر عملکرد به میزبانی شیراز ، دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در پیاده سازی این طرح معرفی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این دانشگاه از میان 44 دانشگاه علوم پزشکی کشور در پیاده سازی طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد برتر شده است.

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد با اشاره به اینکهطرح پرداخت مبتنی بر عملکرد از سال گذشته اجرایی شدافزود: این طرح در ابتدا با نواقصی همراه بود که در طول دوره یکساله این ایرادها و اشکال ها و بسیاری از پیچیدگی های نرم افزار قاصدک برطرف و در حال حاضر پیاده سازی و اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پرداخت مبتنی بر عملکرد بر اساس دستور وزارتخانه ای و تأکید وزیر بهداشت و معاونت درمان بوده و دانشگاه هایی که این طرح را به خوبی اجرایی کردند به عنوان دانشگاه برتر در اولین همایش پرداخت مبتنی بر عملکرد معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: نرم افزار قاصدک بر اساس یک سری مشخصات و آیتم ها که در آمد بیمارستان ها به تفکیک بخش ها، به تفکیک درآمد مبنا، درآمدی که توسط پزشک کسب می شود و خدمات پاراکلینیک، همه منظور و بر اساس آن کارانه پزشکان و پرسنل محاسبه می شودکه البته محاسبات آن پیچیده است و بسیاری از معیارهایی که طبق دستور العمل عنوان شده باید به تفکیک برای هر فرد اعمال شود.

وی گفت: پیگیری دستورالعمل وزارتخانه توسط همکاران در دفتر استاندارد سازی تعرفه ها و نظارت دقیق بر عملکرد محاسبات بیمارستانی موجب شد که دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در این طرح انتخاب شود.

دکتر رشیدی نژاد افزود: همانطور که از اسم پرداخت مبتنی بر عملکرد پیداست هر فرد به هر میزانی که در بیمارستان کار می کند(پرسنل و پزشکان) پرداخت ها بر اساس کیفیت و کمیت کار که دو عامل مهم در کارایی محسوب می شود، صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد : با نظر سنجی که انجام شده بیش از 80 درصد از پرسنل مراکز درمانی ما از این نحوه پرداخت رضایت دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.