لرستان؛

فعالیت 27 هزارو 434 زن روستایی لرستان در حوزه اقتصادی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان از فعالیت 27 هزارو 434 زن روستایی لرستان در حوزه اقتصادی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ عبدالله موموندی شامگاه دوشنبه در کارگروه بانوان و خانواده لرستان با اشاره به تعداد زنان روستایی لرستان اظهار داشت: جمعیت زنان روستایی لرستان ۳۳۰ هزار و ۷۶۳ نفر بوده و در مجموع ۱۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۸۱ هزار نفر معادل ۶۱ درصد زنان روستایی با سواد هستند گفت: در مجموع بیش از ۲۷ هزار و ۴۳۴ زن روستایی در حوزه اقتصادی فعال هستند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد فعالیتهای زیر بخش زراعت لرستان از سوی زنان روستایی صورت می گیرد گفت: همچنین بالای ۵۰ درصد فعالیت های زیر بخش دام استان نیز از سوی زنان روستایی انجام می گیرند.

موموندی از راه اندازی ۲۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در لرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰ صندوق دیگر در استان نیز در حال تاسیس هستند.

وی از فعالیت ۳۰۰ زن روستایی در پروژه کاشت، داشت و برداشت زعفران در لرستان خبر داد و گفت: همچنین پروژه های پرورش مرغ بومی، پخت نان محلی و ... نیز از سوی زنان روستایی اجرایی شده است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ارائه آموزش های مبتنی بر یادگیری در زمینه های مختلف به سه هزار و ۳۱۲ زن روستایی لرستان خبر داد و گفت: همچنین تاکنون توانمندی ها و تولیدات زنان روستایی لرستان در قالب ۱۱ نمایشگاه درون و برون استانی عرضه شده اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.