اصفهان؛

آغازبرداشت زعفران در شهرستان آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل از آغاز برداشت زعفران در 25 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی میانگین برداشت زعفران از هر هکتار را دو کیلوگرم برشمرد و افزود: پیش بینی می شود حدود 50 کیلوگرم زعفران از سطح مزرعه های شهرستان برداشت شود.
وی تصریح کرد: کشت زعفران به عنوان یکی از محصولات کم آب و با ارزش افزوده بالا برای افزایش درآمد کشاورزان منطقه، در اولویت برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای اصلاح الگوی کشت در نظر گرفته شده است.
وی آبیاری این محصول را در طول یک سال، دو بار برشمرد و گفت: هر هکتار حدود 30 نفر اشتغالزایی ثابت و فصلی دارد.
فتاحی با اشاره به این که در حال حاضر سطح زیرکشت زعفران در شهرستان آران و بیدگل 25 هکتار است تصریح کرد: برای هر هکتار کشت زعفران حدود سه و نیم تن پیاز زعفران لازم است که بهتر است از اقلیم های مشابه آب و هوایی تهیه شود تا بازدهی بالایی داشته باشد.
وی با تاکید بر این که زعفران ازجمله محصولات خاص کشور به شمار آمده و با توجه به قیمت بالای آن در صادرات جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد افزود: مزیت نسبی و اهمیت زعفران از نظر تولید، سطح زیر کشت، اشتغالزایی و همچنین قابلیت درآمد زایی بالا این مدیریت را بر آن داشته است تا با حمایت های سازمان متبوع کشت و تولید آن را در این منطقه افزایش دهد.
فتاحی با اشاره به نیاز اندک زعفران به آب کم که عمده ترین محدود کننده تولید بخش کشاورزی در منطقه بشمار می آید، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت و تولید زعفران هرساله از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده و می تواند موجب رونق اقتصادی منطقه و افزایش درآمد بهره برداران شود.
شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه اصفهان دارای 3 هزار هکتار زمین باغی و 11 هزار هکتار زمین زراعی است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.